Szósta generacja Fiata Ducato

12 maja 2014, 16:03

W Ośrodku Badawczym w Balocco zaprezentowano nowego Fiata Ducato. Nowy styl nadwozia Silniki MultiJet, większa wytrzymałość i niezawodność, niższe koszty obsługi oraz wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwa to główne elementy, które tworzą nową generację tego pojazdu.

Spośród zmian w wyglądzie, na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3-częściowy mający na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy.

Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. Nowy Ducato jako pierwszy wnosi do segmentu wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak: smartfon, tablet, a także zwykłych notatników.

Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM – o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM – o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM – o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód.

Wzrosła niezawodność i wytrzymałość pojazdu w porównaniu z poprzednim modelem. Poprawiono wytrzymałość i niezawodność, dzięki wzmocnieniu nadwozia i zamków, komfortowi i udoskonalonym hamulcom, ulepszonym zawieszeniom oraz sprzęgłom. Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon.

Nowy Ducato to większe oszczędności, wynikające z redukcji masy samochodu gotowego do drogi i zwiększenia ładowności. Przykładem jest specjalne zawieszenie tylne wykonane z kompozytu.

Nowy Ducato przoduje również pod względem oferty wyposażenia zaawansowanego technologicznie, dzięki najnowszej generacji urządzeniom bezpieczeństwa i wspomagania podczas jazdy, jak i systemom teleinformatycznym. Na przykład, we wszystkich wersjach, w standardzie oferowany jest system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Nowy Ducato wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA).

Ponadto w silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak: Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych.

Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy – kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB.

Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny jest w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy – w 6 wariantach długości.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

79.191.108.*, 13 maja 2014, 6:21 0 0

Lipa, kończy się gwarancja a ile już było napraw na 32 tyś przejechane.

Odpowiedz