Wyróżnienie dla KH-KIPPER za zabudowę tylnozsypową W1C na podwoziu 10×4

22 maja 2014, 11:05

Firma KH-KIPPER została wyróżniona podczas uroczystej gali Targów Autostrada-Polska, Rotra 2014. Nagrodzony pojazd to zabudowa tylnozsypowa W1C na podwoziu Volvo FMX 10×4.

Tylnozsypowa W1C to pojazd wielofunkcyjny przeznaczony do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. Użytkownik może nią przewieźć to co zechce: węgiel, antracyt, rudy metali – i gdzie zechce: od kopalń i trudno dostępnych placów budowy po  drogi publiczne.

Zabudowa W1C na podwoziu ciężarowym przy odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej z powodzeniem zastępuje tradycyjne wozidła. Taki pojazd cechuje lepsza zwrotność i dzielność terenowa. Jednak największą zaletą wykorzystania zabudów na podwoziach ma być znacznie niższy koszt zakupu, serwisu i oszczędność paliwa.

Skrzynia W1C zamontowana na 5-osiowym podwoziu wyróżnia się dużą objętością – aż 35 m3. Większa ładowność skrzyni to większa produktywność prac, bo przekłada się bezpośrednio na obniżenie kosztów transportowych związanych ze mniejszą ilością kursów. Skrzynia została zaprojektowana z uwzględnieniem warunków atmosferycznych w jakich będzie wykorzystywana. Z powodzeniem może pracować przy minusowych temperaturach. Podgrzewanie podłogi spalinami w skuteczny sposób zabezpiecza ładunek przed zamarzaniem.

Wysokojakościowa stal HARDOX, produkowana przez szwedzką hutę SSAB, użyta do produkcji skrzyni wyróżnia się dużą odpornością na ścieranie i uderzenia punktowe. Trudnościeralne materiały zapewniają długą żywotność skrzyni i zapewniają dłuższy okres bezawaryjnej pracy wywrotki.

Boczne profile wzmacniające usztywniają całą konstrukcję i nadają jej odpowiednią wytrzymałość. Z uwagi na trudne warunki eksploatacyjne w jakich pojazd będzie pracować wzmocniona została również oś obrotu oraz profil górny.

Zamek HYFIX mocujący skrzynię do ramy zapobiega wibracjom w osi góra-dół. Dzięki temu minimalizowane są uszkodzenia powstałe przy jeździe z pustą skrzynią zarówno po nieutwardzonych drogach jak i drogach o złym stanie technicznym. Przed  uszkodzeniami podczas załadunku kabinę i siłownik hydrauliczny chroni dach stanowiący przedłużenie burty przedniej. Zaś koła – błotniki stalowe.

W przypadku nierównomiernego wyładunku materiału dochodzi do przechyłów skrzyni, które mogą doprowadzić do wywrócenia pojazdu. Stabilizator nożycowy umiejscowiony pod skrzynią ładunkową zapewnia bezpieczeństwo wyładunku. Zapobiega przechyłom na boki, gdy materiał się przylepi lub jest rozłożony nierównomiernie. Natomiast podpora naprawcza zapewnia bezpieczeństwo przy przeglądach lub naprawach wymagających wejścia pod skrzynię. Pojazd jest dobrze widoczny po zmroku nawet z większej odległości dzięki taśmie odblaskowej i tablicom wyróżniającym.

Skrzynia posiada szereg rozwiązań ułatwiających użytkowanie pojazdu. Burta tylna z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie podczas wyładunku. Łatwy dostęp do skrzyni możliwy jest dzięki drabince. Tylna szufla zsypowa SNEEP ułatwia wysyp ładunku do tyłu bez zasypywania kół i pojazd może swobodnie wyjechać z górki usypowej bez potrzeby odkopywania kół. Koło zapasowe zostało zamocowane pod skosem, tak aby nie wychodzić poza gabaryt określony przez przepisy ruchu drogowego.

Zobacz specyfikację zabudowy W1C na podwoziu Volvo FMX 10×4

Podczas gali KH-KIPPER otrzymał również pamiątkową statuetkę z okazji jubileuszu 20-lecia Targów Autostrada-Polska.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!