Ekspansja Dachser DIY Logistics w Hiszpanii

, 22 maja 2014, 14:59

Dachser rozwija w Hiszpanii specyficzny model logistyki B2C, realizując dostawy zamówionych w sklepie DIY wyrobów od producenta bezpośrednio do klienta. Ten sposób dystrybucji świetnie się sprawdza na hiszpańskim rynku DIY, którego wartość szacowana jest na 3,4 mld euro.

Dachser na terenie Hiszpanii współpracuje z dwoma spółkami: Azkar oraz hiszpańskim Dachser Air & Sea Logistics. Kooperacja dotyczy zarówno rynku krajowego, jak i obsługi przesyłek w imporcie oraz eksporcie.

– „Działamy w atmosferze oczekiwania” – tak Ralf Meistes, szef usługi Dachser DIY Logistics, opisuje nastroje na Półwyspie Iberyjskim, gdzie operator prowadzi intensywną działalność. Ralf Meistes jest w ścisłym kontakcie zarówno z producentami, jak i marketami DIY. – „Hiszpanie są przekonani, że kryzys się kończy” – podkreśla.

Hiszpańscy producenci mają apetyty na zwiększenie sprzedaży w Europie, tak samo jak detaliści. Obie strony do osiągnięcia swoich celów potrzebują odpowiedniego systemu dystrybucji. – „Dzięki współpracy z nami, dostawca może zagwarantować sieciom DIY, że wszystkie dostawy dotrą na czas” – wyjaśnia Ralf Meistes.

Dachser dość szybko zaczął inwestować w segment DIY w Hiszpanii. W 2013 roku, zanim ktokolwiek odważył się stwierdzić, że kryzys mija, operator nabył całościowe udziały w Azkar, z którym współpracował od 2008 roku. W tym samym czasie przejął również spedytora morskiego i lotniczego – firmę Transunion, która obecnie działa pod nazwą Dachser Spain Air & Sea Logistics. Teraz te dwie firmy współpracują z niemiecką spółką, wspólnie rozwijając usługę DIY Logistics.

Hiszpańscy producenci płytek ceramicznych wchodzą na nowe rynki, zwłaszcza poprzez sieci DIY. Dachser realizuje dla nich model logistyki business–to–consumer: np. francuskie sieciowe sklepy DIY posiadają w swojej ofercie wysokiej jakości płytki hiszpańskie, nie mając ich na stanie, a wszystkie zamówienia są dostarczane bezpośrednio na prywatne adresy we Francji.

Azkar, hiszpańska spółka Dachser, również ma doświadczenie na krajowym rynku B2C. Kupowanie produktów w marketach budowlanych na zamówienie generalnie jest bardziej popularne w Hiszpanii, niż w innych krajach europejskich. Prognozy wskazują, że taki rodzaj dystrybucji będzie w najbliższych latach zyskiwał na popularności, co oznacza dobry czas dla logistyki.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!