W systemie monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach CPC pojawiły się nowe funkcje. Dwie najważniejsze to ATL, czyli automatyczne wykrywanie naczepy, w której zainstalowane są czujniki oraz funkcja tworzenia raportu.
ATL (Auto Trailer Learning): W obecnym stanie system ma również możliwość monitorowania ciśnienia poniżej 4,5 bara; zakres ten obejmuje teraz od 1,8 bara do 11,9 barów, należy jednak pamiętać, iż poniżej 4,5 bara nawet małe zmiany ciśnienia mogą wywołać alarm;
Funkcja tworzenia raportu: Dotyczy ona zarówno nowej instalacji, jak i zmian parametrów instalacji. Funkcja ta umożliwia przeprowadzenie po instalacji systemu jazdy testowej (test drive) i sprawdzenia, czy system działa prawidłowo. Do tej pory nie było takiej funkcji i wszystkie dane trzeba było spisywać ręcznie. W nowej wersji oprogramowania czytnik ręczny będzie miał możliwość tworzenia raportu, jednak do końca lipca nie ma jeszcze programu to tych raportów i nie będzie można ich otworzyć.
Aby uruchomić nowe funkcje, konieczna jest aktualizacja:
- czytnika ręcznego HHT, który będzie mógł te nowe funkcje zainstalować,
-
jednostki centralnej CCU w pojeździe.
Wszystkie systemy aktualnie zainstalowane i działające mogą działać dalej, bez obecnej konieczności ich aktualizacji. Do aktywowania w pojeździe jednej z powyższych funkcji konieczna jest ich aktualizacja.
Obsługą rynku polskiego w zakresie systemów CPC zajmuje się firma DRABPOL.
Komentarze