Nowe wersje najlepiej sprzedającego się samolotu pasażerskiego w historii, Boeinga 737, będą fabrycznie wyposażone w opony Michelin. Francuski koncern opracuje dla modeli 737 MAX 7 i 737 MAX 8 nowe opony radialne, wykorzystujące technologię Near Zero Growth (NZG).
Stworzona przez Michelin technologia Near Zero Growth (NZG) wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu opony są bardziej odporne na uszkodzenia. Zwiększona pod względem ścieralności wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą wymianę opon.
Nowe opony Michelin powstają specjalnie dla modeli Boeingów, które zaczną być wykorzystywane przez linie lotnicze w 2017 roku.
Zastosowanie technologii NZG w oponach lotniczych Michelin zapewnia
- o 50 proc. większą odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce, co podnosi żywotność bieżnika,
- o 20 proc. mniejszą masę w porównaniu z oponami diagonalnymi, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa,
-
o 100 proc. większą żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi, co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu.
W opony Michelin wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Francuska firma dostarcza ogumienie m.in. do takich modeli jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.
Komentarze