Nowy kamper Mercedesa pokazany w Dusseldorfie

, 15 lipca 2014, 13:11

Podczas targów Caravan Salon w Dusseldorfe Mercedes-Benz zaprezentuje nowe Marco Polo – kompaktowego kampera bazującego na Klasie V, opracowanego w ramach długoletniej współpracy z firmą Westfalia.

Wnętrze

Wrażenie przestronności podkreśla porcelanowy odcień podsufitki i bocznych paneli. Siedzenia mogą być pokryte tkaniną Santiago w kolorze beżowym lub czarnym albo beżową skórą Lugano. Również meble są utrzymane w odcieniu porcelanowym, złamanym ozdobnymi dodatkami pokrytymi fortepianową czernią. Przytulną atmosferę może dopełnić opcjonalne, nastrojowe oświetlenie LED-owe, zamontowane poniżej dolnej krawędzi mebli kuchennych.

Moduł kuchenny składa się z dużej, samozamykającej się szuflady z wysuwanym blatem, dwóch mniejszych, samozamykających się szuflad, które można otwierać także po rozłożeniu łóżka, oraz dużego schowka z przesuwnymi drzwiami. Aneks kuchenny jest w pełni wyposażony – ma dwa palniki gazowe, zlew i lodówkę kompresorową o pojemności 40 l i temperaturze chłodzenia do -20 st. Celsjusza. Zbiornik na świeżą wodę ma objętość 38 l, a na ścieki – 40 l. W tylnej części kabiny podróżujący mają do dyspozycji dużą garderobę z przesuwnymi drzwiami, drążek na wieszaki oraz podświetlane, składane lustro.

Komfort

Dwuosobową tylną kanapę można przesuwać na szynach. Jej elektropneumatycznie pompowane poduszki zapewniają skuteczne podparcie boczne, a dzielone oparcie ma osobną, elektryczną regulację po obu stronach. Po naciśnięciu przycisku kanapa zamienia się w pojedyncze łóżko o wymiarach 2,03 na 1,13 m. Elektropneumatyczny system automatycznie spuszcza powietrze z bocznych poduszek i podnosi siedzisko, chowając klamry pasów bezpieczeństwa. Obracane do góry przedłużenie łóżka można zamienić w wygodny zagłówek.

Kolejne łóżko kryje się w rozkładanym dachu. Materac piankowy o wymiarach 2,05 na 1,13 m opiera się na listwowym stelażu. Podnoszony dach, wykonany z tworzyw wzmacnianych żywicą (GFRP) i zaopatrzony w harmonijkę z nieprzeźroczystej, wodoodpornej tkaniny, może być na życzenie doposażony w napęd elektryczny. Tylna część dachu unosi się wyżej niż w poprzednim modelu, zapewniając znacznie więcej przestrzeni na nogi.

Marco Polo charakteryzuje się również standardowym, elektrycznie otwieranym oknem po prawej stronie z tyłu oraz przyciemnianymi szybami i roletami w tylnej części pojazdu. Kabinę można całkowicie zasłonić przed światłem, korzystając z zasłon przednich szyb bocznych oraz szyby czołowej.

Dodatkową niezależność zapewniają dwa krzesła kempingowe i stół do użytkowania na zewnątrz. Podczas podróży są one schowane w torbie mieszczącej się pod przedłużeniem łóżka.

Bezpieczeństwo i dynamika jazdy

Do standardowego wyposażenia należą kurtyny powietrzne i boczne poduszki dla podróżujących z przodu, a także systemy Crosswind-Assist (niweluje skutki bocznego wiatru) oraz Attention Assist, ostrzegający kierowcę przed sennością. Opcjonalny układ Active Parking Assist czyni parkowanie nowego kampera równie łatwym, co samochodu kompaktowego. Lista elementów dostępnych na życzenie obejmuje m.in. ułatwiającą manewrowanie kamerę 360 st., systemy Blind Spot i Lane Keeping Assist, Collision Prevention Assist oraz inteligentny system oświetlenia LED ILS.

Do napędu Marco Polo służy 4-cylindrowy turbodiesel, dostępny w trzech wersjach mocy: 100 kW, 120 kW oraz 140 kW). Marco Polo 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiana 220 CDI generuje 120 kW (136 KM) i 380 Nm, zużywając średnio 6,0 l/100 km. Wersja silnikowa o mocy 140 kW (190 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm zużywa 6,1 l/100 km. W trakcie przyspieszania kierowca ma do dyspozycji dodatkowe 14 KM i 40 Nm.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!