Michelin CARGOXBIB High Flotation to pierwsza opona z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do przyczep rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach. Ciśnienie powietrza w nowej oponie może wynosić od 0,8 bara podczas prac polowych do 4 barów podczas jazdy po drogach publicznych.
Najnowocześniejsze przyczepy są często wyposażone w nowatorskie układy zawieszenia i hamulcowe oraz w systemy pozwalające na dostosowanie ciśnienia powietrza w oponach do obciążenia i warunków użytkowania. Opona Michelin CARGOXBIB jest przystosowana do współpracy z systemami regulacji ciśnienia.
Regulacja ciśnienia w oponach umożliwia dostosowanie ich do warunków pracy i jakości gleby na polu, lepiej chroni glebę i zmniejsza zużycie paliwa, pozwala na poruszanie się z pełną prędkością.
Zaokrąglone barki opon minimalizują ugniatanie gleby i zapewniają większą odporność opon na zużycie oraz zmniejszają ryzyko przemieszczania się ładunku podczas transportu.
Rzeźba bieżnika opony ma rowki z licznymi krawędziami i niekierunkowe klocki, dzięki czemu opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie i równomiernie się zużywa. Dodatkowa korzyść to możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe, czy odwrócenia opony na obręczy, a tym samym przedłużenie trwałości ogumienia.
Szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantują dobre właściwości samoczyszczące opony. Dzięki nowemu samoczyszczącemu bieżnikowi opona oczyszcza się nawet trzykrotnie szybciej od opon Michelin CARGOXBIB poprzedniej generacji.
Opona Michelin CARGOXBIB High Flotation trafi na rynek wymiany na początku przyszłego roku, będzie dostępna w następujących rozmiarach:
- 600/55 R26.5 165D,
- 710/50 R26.5 170D,
- 710/45 R22.5 165D,
- 650/65 R30.5 176D,
-
750/60 R30.5 181D.
Komentarze