Volvo wprowadza na rynek samochód ciężarowy z silnikiem gazowym

22 sierpnia 2014, 12:34

Volvo Trucks poszerza swoją ofertę pojazdów w Europie, wprowadzając na rynek model Volvo FE napędzany silnikiem zasilanym metanem. Pojazd został opracowany głównie z myślą o zastosowaniach obejmujących krótkie cykle jazdy z częstymi postojami, takich jak wywóz odpadów czy lokalny transport dystrybucyjny.

Volvo FE CNG jest wyposażone w nowy 9-litrowy silnik o zapłonie iskrowym, rozwijający 320 KM mocy i 1356 Nm momentu obrotowego, zasilany sprężonym gazem ziemnym i spełniający normę emisji spalin Euro 6, oraz automatyczną skrzynię biegów.

– „Dzięki Volvo FE CNG możemy zaoferować firmom użytkującym swoje pojazdy głównie na obszarach miejskich samochód ciężarowy odznaczający się wyjątkowo małym oddziaływaniem na środowisko naturalne. Wiele miast na świecie poszukuje alternatyw dla pojazdów ciężarowych napędzanych silnikami zasilanymi olejem napędowym. Zwłaszcza w branży zagospodarowania odpadów, możliwość korzystania z paliw alternatywnych często jest jednym z warunków zakupu pojazdu” – mówi Christina Eriksson, dyrektor handlowy ds. alternatywnych układów napędowych w Volvo Trucks.

Spaliny powstające w wyniku spalania metanu są bezwonne i zawierają mało szkodliwych substancji. Jeżeli stosuje się metan w postaci biogazu, czyli pozyskiwany z surowców organicznych, ogólna emisja dwutlenku węgla może być nawet o 70 proc. mniejsza, w porównaniu z pojazdem wyposażonym w konwencjonalny silnik wysokoprężny.

Dzięki automatycznej skrzyni biegów pojazd charakteryzuje się równie doskonałymi właściwościami jezdnymi, jak konwencjonalne Volvo FE. Automatyczna skrzynia biegów zapewnia również większe przyspieszenie.

– „W perspektywie długofalowej metan jako paliwo samochodowe stanie proekologiczną alternatywą dla oleju napędowego. Obecnie działania koncentrują się na współpracy z różnymi organami władzy i firmami z sektora prywatnego w celu wypracowania odpowiednich norm prawnych i warunków sprzyjających upowszechnieniu się tego paliwa” – mówi Lars Mårtensson, dyrektor ds. ochrony środowiska w Volvo Trucks.

Sprzedaż nowego Volvo FE CNG w Europie rozpocznie się w sierpniu, zaś produkcja seryjna – na początku roku 2015.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!