Rozruszniki do samochodów ciężarowych i autobusów Diesel Technic

, 17 października 2014, 10:37

DT Spare Parts oferuje na rynku aftermarketowym szeroką gamę produktów do pojazdów ciężarowych, przyczep oraz autobusów. Na liście części znajdują się między innymi rozruszniki.

W celu zapewnienia niezawodności pojazdów użytkowych, silnik musi zostać bezpiecznie uruchomiony w każdych warunkach – niezależnie od temperatury czy innych czynników atmosferycznych. W tym celu, rozrusznik musi doprowadzić silnik do wystarczającej prędkości obrotowej w czasie kilku dziesiątych sekundy.

Aby uruchomić silnik spalinowy, dwa działające równolegle magnesy o różnych mocach są aktywowane za pomocą przekaźnika pomocniczego – gdy kluczyk zapłonu jest przekręcony. Magnesy przesuwają zębnik rozrusznika, co napina sprężynę w przełączniku magnetycznym. Zębnik zazębia się z kołem zamachowym silnika, a przełącznik magnetyczny zamyka drogę do rozrusznika. Kotwa rozrusznika wprawia w ruch koło zamachowe nad przekładnią planetarną i zębnik, a tym samym wał korbowy silnika spalinowego, do momentu aż silnik zostanie uruchomiony, a kluczyk zwolniony.

Rozruszniki marki DT Spare Parts spełniają wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa w przemyśle motoryzacyjnym. Silniki rozruszników wytrzymują ekstremalne warunki klimatyczne w zakresie temperatury otoczenia – od -30 ° C do + 60 ° C. Aby zapewnić długą żywotność i optymalne funkcjonowanie, wszystkie elementy rozrusznika są wykonane z wysokiej jakości materiałów. Oznaczenia na obudowie umożliwiają jednoznaczną identyfikację.

Koła zębate rozrusznika marki DT Spare Parts wykonane są z hartowanej stali specjalnej o wysokiej jakości powierzchni. Ścięte boki zębów zębnika zapewniają dokładne wpasowanie z kołem zamachowym. Pozwala to uniknąć uszkodzeń kół zębatych i koła zamachowego oraz zapewnia optymalny rozruch.

Łożyska kulkowe są wytwarzane w procesie odlewania ciśnieniowego aluminium. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości pierścieni uszczelniających wał, części wewnętrzne są dobrze zabezpieczone przed wilgocią. Tylna obudowa zawiera również uziemienie oraz wąż do wentylacji.

Przełączniki magnetyczne mają połączenia wykonane z miedzi, które zapewniają bardzo niską rezystancję styku. Ze względu na niski opór, transmisja energii bez strat jest możliwa i pozwala uniknąć nagrzewania się punktów stykowych.

Szczotki węglowe rozrusznika są produkowane ze specjalnego węgla, który ma zapewnić długą żywotność, nawet przy częstych rozruchach. W uchwycie szczotki jest również czujnik przegrzania, który wyłącza silnik w przypadku ciągłego uruchomienia rozrusznika, a tym samym chroni przed przegrzaniem.

Oprócz rozruszników, DT Spare Parts oferuje wszystkie inne części do silników.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!