FM Logistic, w ramach realizacji dziesięcioletniego planu strategicznego, postawiło między innymi na rozwój usług transportowych. W tym roku operator zakończył drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej, wzmacniając dział handlowy dedykowany tej usłudze, rozpoczął też realizację usług dla branży fresh.
Dział transportu krajowego FM Logistic realizuje dziennie około 200 tys. km, dostarczając 10 tys. palet dla 4 tys. zamówień, co składa się na 500 zaplanowanych każdego dnia tras. Jednak globalne zapotrzebowanie na przewozy ładunkowe wciąż rośnie.
Tempo tego wzrostu przewidywane jest na poziomie około 400 mln ton w ciągu dekady. W 2010 roku wynosiło ono 1 917 mln ton, podczas gdy w 2030 roku może osiągnąć poziom nawet 2 702 mln ton. W układzie gałęziowym, największa część popytu na przewozy ładunków będzie koncentrować się na transporcie samochodowym, którego udział w globalnej wielkości lądowej i morskiej pracy przewozowej zwiększy się z 58,1 proc. w 2010 r. do około 62-63 proc. w 2030 r. Biorąc pod uwagę tylko transport lądowy, udział popytu na samochodową pracę przewozową ładunków (w tonokilometrach) powiększy się z 77,8 proc. w 2010 r. do około 82 proc. w 2030 r.
Outsourcing usług transportowych to coraz częściej stosowane rozwiązanie, także na polskim rynku. Pozwala ono bowiem firmom na większą elastyczność w zarządzaniu transportem, niższe koszty oraz możliwość skupienia się na core businessie. To korzyści, które mogą zwiększać szanse w walce o pozycję na konkurencyjnym rynku.
FM Logistic odpowiadając na wyzwania rynkowe wzmacnia serwis krajowy oraz rozwija aktywność drobnicową, bez której portfolio usług operatora nie byłoby w pełni kompleksowe.
– „W FM Logistic wiemy, że jedyny sposób, by sprostać wymaganiom rynku to nieustanny rozwój i doskonalenie oferty. To od zawsze był i jest nasz priorytet.” – mówi Magdalena Lubańska, Dyrektor Transportu Krajowego w FM Logistic. – „Na początku tego roku rozpoczęliśmy drugi etap rozbudowy sieci drobnicowej. Duży nacisk podczas prac nad projektem położyliśmy na wzmocnienie działu handlowego, dedykowanego drobnicy. A to, na co zwracamy szczególna uwagę to jakość naszego serwisu. Zamierzamy oferować klientom wszystkich sektorów rynku pełen pakiet usług, zachowując przy tym najwyższe standardy. Mamy ambicje stać się w najbliższym czasie trzecim operatorem logistycznym na rynku w tym obszarze działania.” – dodaje.
W ostatnim czasie FM Logistic wdrożyło także innowacje zwiększające jakość realizowanych usług transportowych. Są to m.in. zintegrowany system zarządzania statusem zleceń transportowych (e-BOK), automatyzacja procesu raportowania terminowości do klienta, zaimplementowanie systemu do zarządzania ryzykiem w operacji transportowej oraz wprowadzenie aut z napędem LPG.
Komentarze