Mercedes-Benz został kilkukrotnie nagrodzony za kampanie promujące nowe pojazdy dostawcze tej marki. Specjalne serwisy poświęcone nowej Klasie V i nowemu Sprinterowi wyróżniono nagrodą Red Dot Communication Design za komunikację z użytkownikiem, a kampania internetowa nowej Klasy V o nazwie „Large as Life” oraz mikrostrona o nowym Sprinterze pt. „Pioneer at Work” otrzymały srebrne nagrody Annual Multimedia.
– „Chcieliśmy, żeby innowacyjnym technologiom stosowanym w Klasie V i nowym Sprinterze towarzyszyły innowacyjne kampanie. Jesteśmy dumni, że trzy różne zespoły jury doceniły nasze pomysły i przyznały nam znaczące w branży nagrody” – mówi Nicolai Berger, szef komunikacji marketingowej oraz informacji o produkcie Mercedes-Benz Vans.
Kampania internetowa Klasy V, w Polsce pod nazwą „Życie jest Wielkie”, odznaczona srebrną nagrodą Annual Multimedia Award, adresowana jest do rodzin potrzebujących przestrzeni. Za jej realizację wspólnie odpowiadają agencje kreatywne SYZYGY i Lukas Lindemann Rosinski. Za pośrednictwem różnych kanałów kampania prezentuje rodzinne historie powiązane z Klasą V, a każda z nich prowadzi do specjalnej strony internetowej. Również ta strona została uhonorowana – zdobyła nagrodę Red Dot Communication Design Award za komunikację z użytkownikiem. Poszczególne walory modelu prezentowane są tam w praktyce, a użytkownik może uzyskać dodatkowe informacje na ich temat. Pełnowymiarowe zdjęcie i filmy przedstawiają Klasę V jako osobowego vana „we własnej osobie”. Wysokiej jakości treści można oglądać na dowolnych urządzeniach: smartfonach, tabletach i komputerach.
Kampania „True Pioneering Work” (w Polsce „Pierwszy do Pracy”) towarzyszyła premierze nowego Sprintera i również została przygotowana przez agencje SYZYGY oraz Lukas Lindemann Rosinski. Nagrodzono ją brązową statuetką EFFIE. Trzonem kampanii jest mikrostrona „Pioneer at Work” (ang. pionier w pracy), osobno wyróżniona nagrodami Red Dot Communication Design Award oraz Annual Multimedia. Za pośrednictwem „Pioneer Stream” (ang. pionierski strumień) odwiedzający mieli dostęp do magazynu z dokumentacją, obszernych reportaży oraz interaktywnej rozrywki. Elementy te zawierały informacje przeznaczone dla różnych grup docelowych Sprintera. Użytkownik zaglądał do świata prawdziwie pionierskiej pracy – świata pełnego ludzi, którzy myślą naprzód i podejmują niekonwencjonalne działania.
O przyznawane w dziedzinie wzornictwa nagrody Red Dot firmy i agencje walczą od kilkudziesięciu lat. W tym roku tylko w kategorii projektów komunikacyjnych do konkursu napłynęło 7096 zgłoszeń z 49 krajów świata.
Niezależny konkurs Annual Multimedia od 1996 roku wskazuje najlepsze niestandardowe projekty multimedialne. Dziś to ceniony znak jakości w branży reklamowej.
Statuetki EFFIE są przyznawane rokrocznie od 1981 roku przez Niemieckie Stowarzyszenie Agencji Komunikacyjnych GWA w Niemczech i uchodzą za reklamowe odpowiedniki Oscarów. EFFIE honoruje najlepsze projekty komunikacji marketingowej w 11 kategoriach, uwzględniając ich pomysłowość i skuteczność. m
Komentarze