Akumulatory do pojazdów użytkowych Varta Promotive Trio

, 1 grudnia 2014, 13:34

Akumulatory wykorzystywane w pojazdach ciężarowych powinny być wytrzymałe i bezawaryjne. W ostatnim czasie pojazdy ciężarowe wyposażone są w coraz to większą ilość urządzeń podnoszących komfort i bezpieczeństwo kierowców. A co za tym idzie rośnie zapotrzebowanie na energię niezbędną tym urządzeniom do ich prawidłowego funkcjonowania.

Wyzwania stawiane akumulatorom są coraz wyższe. Muszą one dostarczyć odpowiednia ilość energii nie tylko do rozruchu silnika, ale również zasilić wszystkie rozbudowane systemy pokładowe.

W samochodzie ciężarowym w większości przypadków spotykamy instalację elektryczną o napięciu 24V, którą uzyskujemy w wyniku połączenia szeregowego dwóch akumulatorów każdego o napięciu 12V.  Takie połączenie stanowi długotrwałą symbiozę szeregowo połączonych ze sobą akumulatorów, które w takim pojeździe użytkowym odpowiada zarówno za rozruch, jak również za głębokie rozładowanie.

Szeroki typoszereg akumulatorów VARTA Promotive Trio umożliwia dopasowanie odpowiedniego akumulatora do każdego pojazdu użytkowego: od samochodów ciężarowych poprzez autokary, autobusy, pojazdy strażackie, komunalne aż po kombajny i maszyny budowlane.

Pamiętajmy o tym, że samochody użytkowe muszą na siebie „zarabiać”. Każda awaria akumulatora powoduje przestój samochodu, a każdy przestój samochodu to strata pieniędzy dla firmy. Dlatego coraz więcej z nich zdaje sobie sprawę z tego, że zakup akumulatorów z najniższej półki jest całkowicie nieopłacalny. Oszczędność w momencie zakupu rzadko przekłada się na obniżenie kosztów długoterminowych. Zwykle zapominamy o kosztach przestojów pojazdów i konieczności konserwacji tradycyjnych akumulatorów, co w rzeczywistości znacznie zwiększa koszty produktu. Akumulatory VARTA Promotive – niewymagające konserwacji i obsługi, praktycznie wykluczają koszty ewentualnych przestojów pojazdów.

W akumulatorach VARTA Promotive zastosowana jest kratka PowerFrame (od lat wykorzystywana w linii VARTA Dynamic Trio przeznaczonej do samochodów osobowych), która powstaje w precyzyjnym i kilkuetapowym procesie sztancowania. Dzięki takiej technologii unikamy  wytapiania, rozciągania i odlewania kratki, niwelując powstawanie mikro pęknięć czyli miejsc w których kratka może szybko korodować a tym samym doprowadzić do niesprawności akumulatora. Ten zaawansowany proces produkcji gwarantuje najbardziej optymalną geometrię kratki, dzięki której zapewniamy większą odporność na wstrząsy i wibracje, a precyzyjnie wykonane oczka kratki umożliwiają doskonałą przyczepność masy czynnej, co znacznie wydłuża żywotność akumulatora.

Kolejnym atutem akumulatorów VARTA Promotive jest wykorzystanie technologii pokrywy labiryntowejobejmującej system labiryntowy, zawory bezpieczeństwa, zabezpieczenie przed zapłonem wstecznym i centralne odgazowanie.

Pokrywa labiryntowa gwarantuje stuprocentową ochronę przed wyciekami, nawet przy przechyleniu pod kątem 90°. Zintegrowanez nią centralne odgazowanie pozwala na bezpieczne uwalnianie gazów gromadzących się w akumulatorze, a  zabezpieczenie przed zapłonem wstecznym chroni akumulator przed iskrami i płomieniami.

Z kolei technologia Super Heavy Duty (SHD) zastosowana w akumulatorach VARTA Promotive Silver wykorzystuje zoptymalizowaną konstrukcję kratki oraz separator z włókna szklanego. Separator zapewnia trzykrotnie większą wytrzymałość cykliczną oraz dziesięciokrotnie większą odporność na drgania w porównaniu do akumulatorów tradycyjnych. Dzięki takiej konstrukcji elektrolit jest zawsze w bliskim kontakcie z kratką, co pozwala na osiągnięcie wysokiej wydajności nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Nowość w segmencie akumulatorów do pojazdów ciężarowych to akumulatory VARTA Promotive EFB

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

178.36.177.*, 2 grudnia 2014, 8:00 0 0

a ja pozostanę przy Bannerze.....

Odpowiedz

89.78.147.*, 4 grudnia 2014, 11:36 0 0

powiem tak srednie zycie akumulatora w tirze to 2 lata wiec uważam ze nie ma sensu pakowac kasy dodatkowej w jakas technologie nie spawdzoną

Odpowiedz