Pod koniec listopada 2014 r. ogłoszono wyniki II Olimpiady Technicznej DAF. Najlepszym Mechanikiem DAF roku 2014 został Paweł Parzer z Firmy Wanicki, autoryzowanego dealera firmy w Mogilanach. Z kolei Europejskim Mechanikiem Roku DAF okazał się Mike Christensen z Danii.
II Olimpiada Techniczna DAF
Pan Paweł wykazał się największą wiedzą z zakresu elektryki, sterowania silnikiem, pneumatyki i układu hamulcowego, układu jezdnego i napędowego, mechaniki oraz narzędzi specjalnych i systemów DAF oraz wiedzy ogólnej o marce DAF. W nagrodę otrzymał 46-calowy telewizor najnowszej generacji.
Pozostałymi finalistami OLIMPIADY zostali:
- Piotr Krukowski, WTC Długołęka – 2. miejsce
- Łukasz Węgrzynek, DBK Szczecin – 3. miejsce
-
Paweł Burczak, TB Trucks & Trailer Serwis Biała Podlaska – 4. miejsce
Olimpiada Techniczna DAF 2014 rozpoczęła się w maju, a jej celem było wyłonienie najlepszego mechanika sieci dealerskiej DAF. W Olimpiadzie mogli wziąć udział mechanicy pracujący w autoryzowanych serwisach DAF, którzy wpisani są do wewnętrznego systemu zarządzania szkoleniami TMS i osiągnęli co najmniej pierwszy z czterech poziom wyszkolenia Basic. Do zawodów przystąpiło 88 mechaników z oddziałów dealerskich DAF. W samym finale spotkało się 4 najlepszych. Zawody trwały 6 miesięcy i składały się z 3 etapów.
Pierwszym etapem były kwalifikacje, które polegały na rozwiązaniu internetowego testu sprawdzającego wiedzę techniczną, jak i ogólną o firmie DAF mechaników. Wszyscy zarejestrowani uczestnicy odpowiadali na 50 pytań testu internetowego, umieszczonego na stronie.
Etap drugi to zadania serwisowe. 40 uczestników wyłonionych w etapie pierwszym zostało zaproszonych do 4 różnych lokalizacji w 1 terminie. Każda z grup wykonywała na czas zaplanowane zadania.
Trzecim, ostatnim etapem był finał, podczas którego uczestnicy wykonywali 4 różne zadania związane z dokumentacją elektroniczną (Parts/Service Rapido), diagnostyką pojazdu, mechanika i elektryką.
Europejski Mechanik Roku DAF 2014
Nagrodę „Europejski Mechanik Roku DAF” za rok 2014 wygrał 39-letni Mike Christensen z Truckcenter A/S z Padborg w Danii. Finał europejski miał miejsce w siedzibie DAF Trucks w Eindhoven. Konkurs składa się z dwóch części. W pierwszej części kandydaci z poszczególnych krajów walczą między sobą o tytuł krajowy. W kolejnym roku zwycięzcy krajowi walczą między sobą o tytułu najlepszego w finale europejskim.
Uczestnicy europejskiego finału wykazywali się umiejętnościami w kilku zadaniach praktycznych i teoretycznych, w których mieli rozwiązać problemy związane z wadliwym funkcjonowaniem silników i systemów w pojazdach.
– „Każdy potrafi wymienić jakąś część.” – twierdzi Mike, który pracuje w Truckcenter A/S od dwudziestu lat. – „Dobry technik potrafi więcej: nie skończy dopóki nie znajdzie przyczyny awarii. Ciekawość jest tą cechą, która określa dobrego technika w warsztacie.” – dodaje.
Komentarze