Oferta firmy Hankook kierowana do pojazdów dostawczych i minivanów rozszerzyła się. Nowości to specjalne, wysokowydajne wersje 16 i 17-calowe.
Tym samym modele opon Ventus Prime oraz Vantra LT będą teraz produkowane także jako oryginalne wyposażenie dla samochodów Mercedes-Benz klasy V. Przy projektowaniu opon, które będą produkowane w fabryce producenta ulokowanej na Węgrzech, nacisk położono nie tylko na dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz precyzyjne prowadzenie, ale przede wszystkim na wysoki poziom komfortu, połączony z bardzo dobrymi właściwościami ekologicznymi, takimi jak niski opór toczenia czy niska emisja hałasu.
Oprócz ważnych dla koreańskiego producenta aspektów bezpieczeństwa, takich jak skuteczność hamowania oraz pewne prowadzenie, głównym celem inżynierów projektowych było zwiększenie komfortu akustycznego, a także znaczne ograniczenie oporu toczenia. Produkowany jako oryginalne wyposażenie model Ventus Prime, który w wersji 17-calowej w rozmiarze 225/55 R 17 101 V XL montowany będzie w pojazdach Mercedes-Benz klasy V, wykazał się podczas szczegółowej fazy testowej szczególnie komfortową charakterystyką jazdy.
Jednym z kluczowych czynników jest dostosowany do specyficznych wymogów kontur opony Hankook Ventus Prime, wykonany w technologii Multi-Tread-Radius. W połączeniu z materiałem kordowym o wysokiej wytrzymałości, z którego wykonany jest kompaktowy pakiet pasów, zapewniana jest zawsze najlepsza powierzchnia styku opony – niezależnie od stanu załadunku pojazdu. Dzięki zastosowaniu nanokrzemionkowej mieszanki bieżnika ze specjalnie zaadaptowaną mieszanką podstawową opór toczenia jest znacznie mniejszy, przy czym wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni została zachowana. Bioniczny wzór profilu bieżnika bardzo dobrze chroni przed zjawiskiem akwaplanacji, jednak nie wpływa negatywnie na poziom hałasu toczenia.
W wersji 16-calowej w nowych minivanach stosowane są opony Hankook typu Vantra LT w rozmiarze 205/65 R 16 C 101/103 H. Wygrywające w niezależnych testach (m.in. niemieckiego czasopisma „Auto Bild Reisemobil”, kwiecień 2014) opony do furgonetek zostały opracowane z myślą o wymaganiach i specjalnych potrzebach regionalnego i lokalnego transportu osób i towarów. Oprócz przyczepności na mokrej nawierzchni inżynierowie skoncentrowali się także na maksymalnym wydłużeniu okresu eksploatacji oraz zoptymalizowanej oszczędności paliwa poprzez zmniejszenie strat energii podczas jazdy, co zapewnia wysoką ekonomiczność. Dzięki licznym nowym rozwiązaniom technologicznym, takim jak osłona ochronna ścianek bocznych oraz zoptymalizowane rozmieszczenie i struktura bloków profilu („Durable Contact Patch Technology”), model Vantra LT zapewnia zarówno lepszą charakterystykę jazdy i większe bezpieczeństwo przy dużych prędkościach, jak i zmniejszenie zużycia bieżnika. Dzięki temu możliwe było zwiększenie żywotności opony o 12% w porównaniu do poprzedniego modelu.
Komentarze