8-biegowa skrzynia automatyczna w nowym IVECO Daily

23 stycznia 2015, 13:11

Na 93. Europejskich Targach Motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutuje nowy model IVECO Daily Hi-Matic z niespotykaną w swojej klasie 8-biegową przekładnią automatyczną.

Nowe IVECO Daily Hi-Matic

Targi European Motor odbywają się w Brussels Expo (Hala 7) w dniach 16–25 stycznia 2015 r. Tegoroczna edycja jest poświęcona lekkim pojazdom użytkowym oraz pojazdom rekreacyjnym. Firma Iveco zarezerwowała ponad 1000 metrów kwadratowych przestrzeni ekspozycyjnej, na której prezentuje swoje pojazdy lekkie. Wśród siedmiu Nowych Daily znajduje się Nowy Daily Hi-Matic (dostępny także do jazd próbnych w zewnętrznej strefie targów) oraz Nowy Daily Natural Power napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG).

8 biegowa automatyczna przekładnia Daily Hi-Matic, stosowana już przez renomowane światowe marki motoryzacyjne, ustanawia wyższy standard pod względem funkcjonalności, efektywności oraz kosztów, gwarantując kierowcy maksimum komfortu.

Dzięki możliwości wyboru trybu jazdy Eco lub Power pojazd uzyskuje znakomite wyniki pod względem obniżenia zużycia paliwa. W trybie Eco biegi są zmieniane płynnie i przy niższych prędkościach obrotowych silnika, aby podnieść komfort jazdy i ograniczyć zużycie paliwa, natomiast w trybie Power, w którym liczą się przede wszystkim osiągi i precyzja zmiany przełożeń, biegi są załączane przy wyższych prędkościach.

Sprawdzający się w codziennej eksploatacji mechanizm automatycznej adaptacji strategii zmiany przełożeń zapewnia łagodniejsze i bardziej precyzyjne przełączanie biegów w czasie poniżej 200 milisekund. Dzięki najszerszemu zakresowi przełożeń silnik zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową.

W porównaniu ze skrzynią manualną koszty serwisowania i napraw obniżono o 10%. Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w Nowym Daily zostały opracowane pod kątem zwiększenia trwałości pojazdu. Chronią one silnik i układ przeniesienia napędu, ograniczając zapotrzebowanie na serwis tych podzespołów. Samochód uzyskuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Oferta jednostek napędowych obejmuje silniki o pojemności 2.3 oraz 3 litrów rozwijające od 106 do 205 KM mocy i od 270 do 470 Nm momentu obrotowego. Rekordowa jest także dopuszczalna masa całkowita najciężej wersji wynosząca 7,2 tony.

Nowy Daily Hi-Matic pozwala maksymalnie wykorzystać możliwości holowania przyczepy o masie do 3500 kg. Dzięki współpracy ze standardowym w nowym Daily systemem Hill Holder (zapobiegającym stoczeniu się pojazdu w czasie ruszania na wzniesieniu) mechanizm przekładni reaguje optymalnie w takiej sytuacji.

Nowe Daily debiutuje w trzech wersjach

Nowy Daily Hi-Matic debiutuje na forum międzynarodowym od razu w trzech wersjach zróżnicowanych w zależności od przeznaczenia: Urban, Regional i International.

Daily Hi-Matic Urban to pojazd do codziennej eksploatacji w ruchu miejskim. Jest zwrotny i komfortowy, a automatycznie adaptująca się przekładnia dobiera charakterystykę zmiany biegów spośród 20 dostępnych charakterystyk. Nowy Daily Hi-Matic Regional powstał z myślą o użytkownikach oczekujących maksymalnej elastyczności. Oferuje optymalne osiągi w trybie Eco i Power. Daily Hi-Matic International będzie natomiast charakteryzował się bardzo dobrymi osiągami i komfortem jazdy. Podwójny nadbieg i konwerter momentu obrotowego z tłumikiem drgań gwarantują niższe spalanie.

W porównaniu z poprzednią wersją, w nowym Daily zmieniono 80% części. Daily zachowuje przy tym swoją klasyczną strukturę podwozia, która zapewnia wytrzymałość, funkcjonalność oraz elastyczność pod względem możliwości montażu zabudowy (wersja podwozie z kabiną). Zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem oznacza znaczną redukcję całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Kierowca Nowego Daily ma do dyspozycji wygodniejszą i cichszą kabinę, w której pozycja za kierownicą oraz wrażenia z jazdy są zbliżone do prowadzenia samochodu osobowego. W kabinie umieszczono liczne zamykane oraz otwarte schowki.

Nowy Daily jest wyposażony w rozwiązania techniczne służące ograniczeniu spalania. Oszczędności na zużyciu paliwa wynoszą średnio 5,5%, ale w zastosowaniach miejskich mogą wzrosnąć nawet do 14% w przypadku zastosowania pakietu Eco (obejmującego system Start/Stop). Poprawiono także własności aerodynamiczne. Dotyczy to zwłaszcza furgonu, którego współczynnik oporu powietrza (Cx) zmniejszył się o 6% (z 0,335 do 0,316).

Nowy Daily zdobył niedawno tytuł „Międzynarodowego Pojazdu Dostawczego Roku 2015”.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

kierowca, 30 kwietnia 2018, 9:41 3 -2

System start-stop nie ma sensu. To, co zaoszczedzi sie na paliwie z powody wylaczania silnika straci sie na wymianach czesci, ktore ten system nadmiernie zuzywa to jest rozrusznika, akumulatora. A i trwalosc samego silnika spadnie poniewaz kazdy rozruch bardziej zuzywa silnik jak i katalizatory i filtry w ukladzie wylotowym.

Odpowiedz