Continental wprowadza nowy rodzaj opon

, 29 stycznia 2015, 11:44

Continental zaprezentował bieżnikowaną w technologii na gorąco oponę ContiRe CityService. Została ona opracowana z myślą o pojazdach wykorzystywanych w branży zbiórki i recyklingu odpadów.

Opony stosowane w firmach komunalnych pracują w wymagających warunkach. Ciasne zakręty, częste przyspieszanie i hamowanie, manewrowanie na niewielkich przestrzeniach oraz nieustanne podjeżdżanie do krawężników i wjeżdżanie na nie sprawia, że opony poddawane są bardzo trudnemu testowi. Aby sprostać takim wymaganiom, Continental opracował model ContiRe CityService HA3 gwarantujący maksymalny poziom wytrzymałości i żywotności dzięki nowej strukturze bieżnika oraz specjalnie dostosowanemu składowi mieszanki.

Opona HA3 na wszystkie osie

Model ContiRe CityService HA3 potrafi sprostać niezwykle surowym warunkom pracy, które są charakterystyczne dla pojazdów pracujących w branży zbiórki i recyklingu odpadów. Bieżnikowana na gorąco opona, której mieszanka jest  odporna na rozcięcia i rozdarcia, przyczynia się do zmniejszenia ilości dwutlenku węgla emitowanego przez firmy zajmujące się gospodarką odpadami. 

Ponadto, w oponie zastosowano niekierunkowy profil bieżnika, dzięki czemu można ją stosować na wszystkich osiach pojazdu. Takie rozwiązanie pozwala w pełni wykorzystać potencjał obustronnie wzmacnianych ścian bocznych opony. Niezbędną stabilność zapewniają zamknięte żebra barkowe opony. Bieżnik opony posiada wysokie właściwości samooczyszczające,
co pozwala uchronić oponę przed uszkodzeniami podczas jazdy po drogach niższej jakości i na terenie wysypisk. Opona ContiRe CityService HA3 jest wyposażona w wizualny wskaźnik zbieżności (Visual Alignment Indicator – VAI) pomagający wykryć nieprawidłowe ustawienie kół pojazdu. Ponadto opona posiada również wskaźniki zużycia ścian bocznych oraz oznaczenie M+S. Tak jak w przypadku wszystkich opon marki Continental, również model ContiRe CityService wykonany jest na bazie wysokiej jakości karkasu z opatentowaną warstwą butylową AirKeep zapobiegającą stopniowej utracie powietrza. Czterowarstwowe, trójkątne opasanie oraz wytrzymała konstrukcja barku opony zapewniają wysoki poziom trwałości i niezawodności.

Bieżnikowane na gorąco opony są produkowane w zakładach ContiLifeCycle w Hanowerze. Proces bieżnikowania na gorąco wykorzystuje znacznie mniej surowców naturalnych, takich jak kauczuk, w porównaniu do produkcji nowych opon. Ilość zużywanej energii jest niższa aż o 70 proc., co także przyczynia się do obniżenia emisji dwutlenku węgla. Poza tym, możliwe jest ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów aż o 80%. Dodatkową obniżkę ilości emitowanego CO2 można uzyskać stosując specjalny recyklat gumowy otrzymywany w innowacyjnym procesie ponownej dewulkanizacji gumy z bieżnika opon ciężarowych.

HD3 na oś napędzaną

Opona ContiRe CityService HD3 została zaprojektowana specjalnie do zastosowania na osi napędowej oferuje optymalną przyczepność w bardzo trudnych warunkach pracy. Opona została wyposażona w kostkowy, niekierunkowy bieżnik, dzięki czemu możliwe jest elastyczne wykorzystanie dwóch wzmacnianych ścian bocznych poprzez montaż opony na dowolnej stronie osi. Oprócz wysokich właściwości samooczyszczających, model ContiRe CityService HD3 posiada również specjalne wzmocnienie poprzeczne gwarantujące dodatkową stabilność podczas pokonywania zakrętów. Opony bieżnikowane w technologii na gorąco są objęte taką samą gwarancją producenta jak ogumienie nowe.

Nowe opony serii ContiRe CityService HA3 oraz HD3 w rozmiarze 315/80 R22.5 są już w sprzedaży. Z kolei oba modele w rozmiarze 295/80 R22.5 będą dostępne w sprzedaży już wkrótce.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!