Volvo Group Trucks Sales Poland zwołało konferencję prasową, na której dokonano podsumowania roku 2014 oraz poinformowano o zmianach organizacyjnych. Od początku 2015 r. polski rynek funkcjonuje w ramach organizacji Europe Central East North.
Rok stabilizacji
Ostatni rok to dla Grupy Volvo czas organizowania struktur po połączeniu w jeden podmiot Volvo Trucks i Renault Trucks.
– „Po połączeniu marek Volvo Trucks i Renault Trucks pod jednym dachem w roku 2013, w ubiegłym roku skupiliśmy szczególną uwagę na optymalizacji sieci serwisowej obu marek. W wyniku przeprowadzonych zmian liczba autoryzowanych serwisów, a tym samym ich dostępność dla klientów zwiększyła się. Aktualnie sieć serwisowa Volvo Group Trucks Sales Poland liczy 44 autoryzowane punkty serwisowe, z czego 32 są dostępne dla klientów Volvo oraz 31 dla klientów Renault Trucks." – powiedziała Małgorzata Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales, Europe Central East North.
Jubileusze
W 2014 r. Volvo Trucks świętowało także jubileusz. Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe obchodziły 20-lecie działalności w Polsce. 5 września w Filharmonii Narodowej w Warszawie przedstawiciele firm bawili się wraz z klientami na uroczystej gali pod hasłem "20 lat razem". Z tej okazji przygotowano specjalne, limitowane edycje samochodów ciężarowych Volvo FH i Renault Trucks T.
W roku 2014 minęło także 120 lat od kiedy Marius Berliet pokazał światu swój pierwszy samochód ciężarowy, co dało początek marce Renault Trucks. Jubileusz ten w Polsce uczczono edycją specjalną Renault Trucks T pod hasłem „Tradycja i nowoczesność od 1894”.
Konferencja prasowa Volvo Trucks i Renault Trucks – od lewej: Ewa Jezierska – Dyrektor Sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska, Marek Zawistowski – Dyrektor Sprzedaży Renault Trucks Poland, Małgorzata Kulis – Vice Prezydent Volvo Group Trucks Sales Europe Central East North, Paweł Węcłowski – Dyrektor Sprzedaży Volvo Trucks Poland.
Nowości techniczne i produktowe
Reorganizacja nie przeszkodziła firmie w pracach nad nowościami technologicznymi. W minionym roku zaprezentowano nową dwusprzęgłową skrzynię biegów I-Shift Dual Clutch. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie do samochodów ciężarowych. Dotąd zarezerwowane było dla samochodów osobowych. Nowa skrzynia wprowadza lepszą płynność i komfort jazdy, a także wpływa pozytywnie na czas przejazdu i tym samym ekonomikę transportu. Zamówienia pojazdów z I-Shift Dual Clutch pojawiły się w znaczących ilościach już pierwszego dnia sprzedaży.
Dla Renault Trucks rok 2014 upłynął pod hasłem promocji całkowicie nowej gamy z silnikami spełniającymi normę emisji spalin EURO 6. Zainteresowanie nową gamą ze strony klientów ma swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Renault Trucks T zostało również dostrzeżone przez media: międzynarodowe jury przyznało nowemu modelowi tytuł International Truck of the Year 2015, a kapituła polskich dziennikarzy branżowych uhonorowała gamę T tytułem Master Truck of The Year 2014.
Driver Coaching jest najnowszą aktualizacją w Dynafleet. Jest to nowa funkcja w kabinie, która zapewnia kierowcy wskazówki na temat najlepszych technik ekonomicznej jazdy. Driver Coaching jest usługą wliczoną w subskrypcje Dynafleet Paliwo i Środowisko, gdzie jest dostępne bez dodatkowych kosztów.Wyniki wydajności zużycia paliwa są oceniane od 0-100 i na bieżąco wyświetlane w czterech kluczowych obszarach: (wykorzystanie silnika i skrzyni biegów, dostosowanie prędkości, przewidywanie i hamowanie, postój). Kierowca może więc cały czas poprawiać swoją efektywność i oszczędzać paliwo.
Eco-jazda
Działania Volvo Trucks w zakresie promocji ekonomiki paliwowej zaowocowały kolejną edycją Mistrzostw Kierowców w Jeździe Ekonomicznej „The Drivers’ Fuel Challenge by Volvo Trucks”, mającego na celu podkreślenie ogromnej roli kierowcy w kształtowaniu ekonomiki paliwowej i podnoszeniu świadomości w zakresie oszczędnej jazdy. Konkurs, organizowany już po raz czwarty, był częścią programu promocji nowego Volvo FH z silnikami spełniającymi normę emisji spalin EURO 6. Mistrzem Polski po raz drugi został Paweł Ozimek z firmy EPO-Trans Logistic S.A. osiągając w przejeździe finałowym wynik spalania 19,85 l/100 km, w czasie 20 min 35 sek.
W promocję nowej gamy Renault Trucks wpisała się szósta już edycja konkursu Optifuel Challenge. Eliminacje miały miejsce w 10 lokalizacjach i zgromadziły 450 kierowców reprezentujących 359 przedsiębiorstw. W tym konkursie liczyła się efektywność przejazdu: zwyciężał najlepszy wynik zużycia paliwa w stosunku do czasu przejazdu. Mistrzem Polski Optifuel Challenge 2014 został Paweł Bucior z firmy Styropianex. Najniższe spalanie w polskim finale – 21,4 l/100 km – osiągnął Mateusz Skrzypek z firmy Sped Partner Sp. z o.o. W finale światowym konkursu w Nicei Polska uplasowała się w połowie stawki.
Sprzedaż pojazdów
Rynek pojazdów ciężarowych o DMC>16t osiągnął na koniec roku 2014 poziom 15 356 zarejestrowanych pojazdów. Volvo Trucks zakończyło rok na trzecim miejscu w rankingu z udziałem 17,1% (2632 szt). Udział marki zwiększył się w stosunku do roku poprzedniego o 0,9%, pomimo panującej na rynku tendencji spadkowej. Renault Trucks zwiększyło swój udział w sprzedażowym torcie do 6,0% (928 szt) i wykazuje stabilną tendencję wzrostową.
Volvo Group Trucks Sales Poland konsekwentnie promuje usługi i produkty dodatkowe. Firma prowadzi aktywną sprzedaż kontraktów serwisowych. 42,5% nowych samochodów ciężarowych Volvo sprzedanych w 2014 roku zostało objętych tym rozwiązaniem, a Nowe Złote Kontrakty Serwisowe Volvo, zawierające Zapewnienie 100% dyspozycyjności, stanowią 35% ogólnej liczby. Podobnie Renault Trucks: kontrakty serwisowe Excellence to 75% ogólnej liczby zawartych umów. Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się systemy zarządzania flotą, w tym kontroli zużycia paliwa – Dynafleet i Optifleet. Współpraca z VFS Usługi Finansowe Polska powoduje, że niemal co drugi samochód ciężarowy Volvo i Renault Trucks pojawia się na polskich drogach poprzez finansowanie VFS.
Firma odnotowuje wzrost świadomości kosztów wśród klientów i tym samym zainteresowania całkowitym kosztem posiadania pojazdu (TCO). Coraz bardziej popularny staje się najem długoterminowy. 45% – o tyle wzrosła liczba tego typu umów w stosunku do roku 2013 średnio dla obu marek
Zmiany w strukturze organizacyjnej
W wyniku wprowadzonych przez Grupę Volvo zmian w strukturze Volvo Group Trucks Sales na poziomie globalnym, polska organizacja rynkowa Volvo Group Trucks Sales Poland – reprezentująca marki Renault Trucks i Volvo Trucks – jest obecnie częścią nowo utworzonego i obejmującego 6 krajów rynku Europe Central East North. Nowa struktura organizacyjna obowiązuje od 01 stycznia 2015r.
W wyniku wprowadzonych przez Grupę Volvo zmian w strukturze Volvo Group Trucks Sales na poziomie globalnym, polska organizacja rynkowa Volvo Group Trucks Sales Poland – reprezentująca marki Renault Trucks i Volvo Trucks – jest obecnie częścią nowo utworzonego i obejmującego 6 krajów rynku Europe Central East North. Nowa struktura organizacyjna obowiązuje od 01 stycznia 2015r.
Wprowadzone zmiany wynikają ze strategii globalnej Grupy Volvo i podyktowane są decyzją Grupy o skonsolidowaniu odpowiedzialności za sprzedaż w ramach Group Trucks w jedną globalną sieć sprzedaży. Posunięcie to ma zapewnić jeszcze efektywniejszą strukturę, z jasną globalną koordynacją priorytetów handlowych oraz ze szczególnym ukierunkowaniem na dalsze doskonalenie obsługi klienta oraz efektywniejszą działalność operacyjną.
W wyniku zmian, trzy funkcjonujące do końca 2014r., w ramach Group Trucks Sales & Marketing, regiony (Americas, EMEA oraz APAC) połączone zostały, z początkiem bieżącego roku, w jedną globalną strukturę organizacyjną pod nazwą Group Trucks Sales.
Tym samym, organizacja Group Trucks Sales posiada globalną odpowiedzialność za sprzedaż i działania marketingowe dla wszystkich, należących do Grupy Volvo, marek samochodów ciężarowych i dzieli się na 7 głównych geograficznych regionów sprzedaży:
- North America Sales
- Latin America Sales
- Europe North Sales
- Europe South Sales
- EMA Sales
- Asia Oceania Sales
- Japan Sales.
Organizacja Europe Central East North (w ramach Europe North Sales), której częścią jest rynek polski, powstała z podziału funkcjonującego w ramach Volvo Trucks, a później Volvo Group Trucks, w latach 2004 – 2014, Rynku Europy Centralno-Wschodniej na dwie mniejsze struktury – Północną i Południową.
Poza Polską, w skład Europe Central East North wchodzą obecnie Kraje Bałtyckie (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz dwa kraje nowo dołączone, nie będące wcześniej częścią Rynku Europy Centralno-Wschodniej – Białoruś i Ukraina.
Na czele organizacji – jako Vice President Europe Central East North – stanęła odpowiedzialna dotychczas za rynek polski Małgorzata Kulis, która jednocześnie nadal zachowuje funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polsce.
Tom Jörning, po ponad 10 latach pobytu w Polsce i zarządzania funkcjonującym w tym czasie w ramach Volvo Group Trucks Rynkiem Europy Centralno-Wschodniej, podjął nowe zawodowe wyzwanie. Pozostając nadal w strukturach Group Trucks Sales, z dniem 1 stycznia 2015 roku objął stanowisko Senior Vice President w regionie EMA Sales, obejmującym Afrykę, Bliski Wschód i Europę Wschodnią.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
217.67.212.*, 24 lutego 2015, 10:27 0 0
"Vice President Volvo Group Trucks Sales, Europe Central East North", jeśli ważność stanowiska mierzyc długością jego nazwy, no to czapki z głów!
Odpowiedz