Po ciepłym przyjęciu przez rynek samochodów 3,5-tonowych, salon Isuzu w Czosnowie położy większy nacisk na modele do 12 t. DMC. ISUZU w tym segmencie proponuje korzystną relację ceny do wytrzymałości pojazdu oraz niskie koszty eksploatacji. Ponadto pojazdy ISUZU serii L, N, M, P, F są teraz dostępne z bogatszym wyposażeniem w tej samej cenie.
Mniejsza waga, wzrost wydajności
Pojazdy dostępne od stycznia 2015 r. zyskały nowe, wydłużone rozstawy osi. To spowodowało wydłużenie przestrzeni ładunkowej, a w pojazdach typu kontener także znaczne zwiększenie powierzchni załadunkowej. Obecnie pojazdem do 3,5 t DMC można przewozić aż 12 europalet, na 7,5 t DCM – 16 europalet, a największe wozy mogą zabrać 23 europalety w jednym poziomie. Maksymalne objętości ładunkowe to odpowiednio 38 m3, 41 m3, 50 m3.
Samochody serii F już w standardzie wyposażone są w klimatyzację i bardzo dobrze znany z topowych modeli europejskich ciężarówek wygodny fotel kierowcy produkcji ISRI z regulacją wagi, podłokietników, twardości, położenia siedziska i oparcia. Samochody ISUZU serii P60 i P75 zostały poddane popularnej ostatnio kuracji odchudzającej, co zwiększyło ich wydajność. Podwozie ważące 2490 kg ma nośność blisko 5000 kg, a nośność techniczna przekracza 6000 kg.
Zabieg ten udało się uzyskać stosując mocną, 3-litrową jednostkę oddającą do dyspozycji 150 KM w samochodach od 3500 kg do 7500 kg DMC. Moc ta wystarcza z nawiązką w zastosowaniach komunalnych i dystrybucyjnych. W ofercie pozostały także wersje o mocy 191 KM w samochodach o 7,5 t DMC i 210 KM w większych.
Isuzu: nowości 2015
W pojazdach dostępnych od stycznia 2015 r. w całej gamie modeli wprowadzono automatycznie włączające się światła do jazdy dziennej i światła przeciwmgłowe jako wyposażenie seryjne. Dotychczas oba te rodzaje oświetlenia były dostępne w tzw. opcji dodatkowej. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się zaś światła dzienne i przeciwmgłowe wykonane w technologii LED.
Kolejną nowością jest wprowadzenie do sprzedaży samochodów do 3,5 t DMC z silnikami spełniajacymi rygorystyczną, najwyższą normę EURO 6, ale w cenie pojazdów spełniających normę EURO 5. Pojazdy posiadają do tego mocniejszy o 30 KM silnik, charakteryzujący się zwiększonym momentem obrotowym.
Ponownie na listę wyposażenia standardowego samochodów w klasie do 3,5 t DMC na rynki europejskie wrócił doceniony przez kierowców hamulec górski. Jest on standardem we wszystkich pojazdach z silnikiem EURO 6. Wszystkie pojazdy ISUZU powyżej 3,5 t DMC występują już wyłącznie w wersji EURO 6.
Nowością jest czterocylindrowy, lekki i kompaktowy silnik 4JJ1, który osiąga moc aż 240 KM i zwiększony do 765 Nm moment obrotowy. Skutkuje to tym, że model ISUZU F11/12 jest prawdopodobnie najlżejszym dostępnym na rynku podwoziem w klasie do 12 t DMC. W najkrótszym rozstawie osi waży on tylko 3790 kg
Więcej informacji na: www.isuzu.auto.com.pl
Komentarze