Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki TransPoland po raz trzeci odbędą się w Warszawie – w tym roku pod hasłem: “Logistics Networking – łączymy Zachód ze Wschodem”.
Tegoroczne targi TransPoland odbędą się w Warszawskim Centrum Expo XXI, w dniach 4-6 listopada. Tematem przewodnim będzie wymiana handlowa pomiędzy zachodnią i wschodnią Europą – ocena bieżącej sytuacji, wskazanie problemów oraz propozycja rozwiązań.
Swój udział w konferencji głównej zapowiedzieli m.in.: reprezentanci zagranicznych izb handlowych, przedstawiciele resortów gospodarki i transportu, środowiska naukowe, właściciele firm, specjaliści i kadra menedżerska. Na odwiedzających czekać będą liczni wystawcy, którzy przedstawią najnowsze rozwiązania i produkty dedykowane dla producentów, dystrybutorów, eksporterów oraz importerów. W programie przewidziano także liczne panele towarzyszące, spotkania transportowe, strefę służb oraz nowość – plebiscyt „Przyjazny Pracodawca TSL”.
W zeszłym roku wśród wystawców targów znalazły się takie firmy, jak: DB Schenker, Grupa Raben, Polskie Linie Lotnicze LOT – Biuro Cargo i Poczty, Loconi Intermodal, PCC Intermodal, TimoCom, Lufthansa Cargo, DPD Polska, Bridgestone Sales Polska, DAF Trucks Polska i wiele innych.
– „W zeszłym roku bardzo dosłownie postawiliśmy na wątek bezpieczeństwa w transporcie, który dziś, w obliczu polityczno-gospodarczego kryzysu na wschodzie, nabiera zdecydowanie szerszego znaczenia – bezpieczeństwa całego handlu oraz przyjętych modeli biznesowych w transporcie międzynarodowym” – podkreśla Menedżer Targów, Paweł Konowałek i dodaje, że pogorszenie stosunków ze wschodem spędza sen z powiek wielu decydentom z przedsiębiorstw produkcyjnych, dystrybucyjnych i transportowych a także większości importerom i eksporterom w Europie. To przede wszystkim do nich kierowana jest tegoroczna edycja TransPoland.
Napięta sytuacja (nie tylko handlowa) na linii wschód-zachód, odcięcie wielu rynków zbytu (w tym rosyjskie embargo na żywność), nowa stawka minimalna dla kierowców w Niemczech, zakwestionowanie przez sąd zwrotu zagranicznego VAT – to tylko część tematów, kształtujących ostatnio działalność firm zajmujących się transportem i logistyką. Jak się dostosować? Co zmienić w dotychczasowym modelu biznesowym? Gdzie szukać nowych partnerów oraz alternatywnych rynków zbytu? To pytania, które według Pawła Konowałka, nie pozostaną bez odpowiedzi.
Komentarze