Filtry kabinowe Bosch do samochodów ciężarowych

, 18 maja 2015, 14:16

Samochód ciężarowy, pracując często w ciężkich warunkach i w ruchu ulicznym, działa bardzo podobnie jak odkurzacz – zbiera zanieczyszczenia.

Badania wykazały, że zanieczyszczenie w kabinie jest do sześciu razy większe niż na skraju jezdni. Tak wysokie stężenie zanieczyszczeń może okazać się dość dużym obciążeniem dla każdego kierowcy. Jednak szczególnie dla kierowców ciężarówek spędzających cały dzień „za kółkiem“, ochrona zdrowia i czyste powietrze w kabinie są niezwykle ważne. Dlatego tak ważne są filtry kabinowe, eliminujące zanieczyszczenia wędrujące do kabiny z zasysanym powietrzem.

Kiedy wymieniać?

Chłonność filtra kabinowego jest ograniczona i zmienia się w zależności od warunków zewnętrznych. Kiedy filtr zostaje przeładowany zanieczyszczeniami, nie może już działać sprawnie, a filtrowane zanieczyszczenia uwalniane są z powrotem do strumienia powietrza przedostającego się do kabiny, stając się przy tym pożywką dla pleśni i bakterii. Zaleca się zatem, aby filtr kabinowy wymieniać przynajmniej raz w roku. Idealnym momentem na zmianę jest początek sezonu wiosennego. Wynika to z dwóch powodów: po pierwsze podczas jesieni i zimy wilgoć bardzo mocno obciąża filtr kabinowy i wydatnie redukuje jego możliwości, a po drugie wiosna to czas pylenia, a wtedy filtr jest szczególnie potrzebny. Nowy, dobrze funkcjonujący filtr kabinowy chroni płuca przed pyłkami o średnicy mniejszej niż 0,0025 mm, zapewniając czyste powietrze i swobodny oddech.

Węgiel aktywny

Znacznie bardziej zaawansowane właściwości filtracyjne od zwykłych filtrów posiadają filtry kabinowe z węglem aktywnym, umieszczonym we włókninie filtracyjnej. Wchłania on szkodliwe gazy, takie jak tlenki azotu, opary paliwowe, pyłki czy ozon. Filtr kabinowy z węglem aktywnym nie wygląda na zbyt skomplikowaną konstrukcję, ale to tylko pozory – każdy tego rodzaju filtr firmy Bosch jest urządzeniem bardzo zaawansowanym technologicznie. Warstwa węgla aktywnego w filtrze kabinowym wyprodukowana jest z naturalnych składników – łupiny orzechów kokosowych poddanych procesowi karbonizacji, a następnie prasowania bez dostępu powietrza. Sprasowane warstwy poddawane są działaniu pary w temperaturze do 800 °C, tworząc gąbczastą strukturę nazywaną węglem aktywnym.

Filtry kabinowe z węglem aktywnym Bosch działają niezawodnie w temperaturach od -40 do +85 °C. Coraz większa świadomość właścicieli samochodów, firm transportowych, jak również rosnąca wiedza o istniejących w powietrzu pyłkach oraz o obecności szkodliwego ozonu, wpływa na wzrost zainteresowania filtrami kabinowymi z węglem aktywnym.

Szczegółowe informacje o filtrach kabinowych Bosch można znaleźć na stronie www.motobosch.pl.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!