Rewolucje TSL na finiszu

4 maja 2015, 19:18

Zakończona właśnie I edycja programu Rewolucje TSL pokazała, jak wielkie pole działania otwiera dokonany profesjonalnie i obiektywnie audyt. Zdaniem uczestników projektu – firm MEGA SIERPC i Temperi Jan Kusiek – tego typu “przegląd” powinien być przeprowadzany okresowo w każdej firmie transportowej.

– „Dążyliśmy do tego, aby patrząc globalnie na cały biznes przewoźnika wskazać, gdzie warto ciąć wydatki, a gdzie lepiej zainwestować bądź outsourece’ować usługi – bo nie zawsze tańsze oznacza optymalne” – wyjaśnia Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska, inicjator programu Rewolucje TSL – „Staraliśmy się wskazać, jakie korzyści ekonomiczne może przynieść przewoźnikom korzystanie z wiedzy i narzędzi usługodawców zewnętrznych, a także wypracować strategiczne – a nie chwilowe – podejścia do kosztów.” – dodaje.

Przez kilka miesięcy w firmach uczestniczących w programie dokonano usprawnień w obszarach: strategii, kosztów transportu, ekonomicznej jazdy, organizacji przewozów oraz aktualizacji dokumentacji. Następnie audytorzy i eksperci przekazali rekomendacje co do dalszego postępowania.

Eksperci z Quest Change Managers dokonali oceny strategicznej i operacyjnej przedsiębiorstw, a następnie wskazali bardzo konkretne propozycje m.in. w zakresie planowania, konkurencyjności czy też komunikacji wewnątrzfirmowej. DKV Euro Service udostępniło uczestnikom karty paliwowe DKV oraz boxy do rozliczania myta. Przeanalizowano m.in. skalę tranzytu oraz główne trasy przejazdów, co pozwoliło precyzyjnie wytypować najkorzystniejsze stacje paliw oraz poprawić planowanie i kontrolę wydatków.

Dzięki zbadaniu sprawozdań finansowych oraz analizie kapitału obrotowego przez ekspertów Sagan Consulting, uczestnicy poznali profesjonalną ocenę kondycji finansowej swoich firm. Przekazany raport oprócz analiz zawierał także szereg rekomendacji, dotyczących ograniczania ryzyka i lepszego planowania inwestycji. Szkolenie przeprowadzone przez trenerów z Ecodrving Academy pozwoliło kierowcom zredukować spalanie paliwa o 8% oraz lepiej wykorzystywać zarówno topografię terenu jak i masę pojazdu, co przełożyło się na 40% mniej hamowań oraz 60% mniej zatrzymań.

Audytem prawnym ze strony kancelarii Iuridica zostały objęte zlecenia przewozowe, spedycyjne i transportowe uczestników, a także posiadane przez nich polisy ubezpieczeniowe: OPC, OCS, AC. Audytorzy z Trans.eu przeszkolili pracowników z efektywniejszego korzystania z systemu giełdy transportowej. Ponadto przybliżyli uczestnikom kryteria uzyskania międzynarodowego Certyfikatu TCC – prestiżowego wyróżnienia  w branży.

– „ Dzięki audytowi udało się pozyskać wiedzę w jakim kierunku trzeba podążać, jak ustawiać pewne procesy oraz planować dalszy rozwój w oparciu o inwestycje” – Jan mówi Kusiek z Temperi.

– „Udział w projekcie pomógł nam zarządzać przedsiębiorstwem jeszcze efektywniej – w szczególności otworzyliśmy się na pomysły naszych pracowników, nawet tych najniższego szczebla” –  dodaje Kamil Włodarski z MEGA SIERPC.

Podczas oficjalnego zakończenia I edycji uczestnikom wręczone zostaną specjalne certyfikaty. Będą one potwierdzeniem zwiększenia efektywności działania firm Temperi oraz MEGA SIERPC, a także wizytówką ich usług wobec klientów i partnerów.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!