Volvo sprzedało ponad 2000 hybrydowych autobusów

, 8 maja 2015, 12:42

Od momentu wprowadzenia hybrydowych autobusów na rynek w 2010 roku, Volvo Buses sprzedało ponad 2000 takich pojazdów w około 20 krajach. Do rynków obsługiwanych przez hybrydy Volvo dołączyły niedawno Dania, Węgry oraz Polska.

– „Sukces ten ugruntował naszą pozycję globalnego lidera w zakresie autobusów hybrydowych. W miastach na całym świecie zelektryfikowany transport autobusowy postrzegany jest jako wydajne kosztowo rozwiązanie poprawiające jakość powietrza oraz redukujące hałas. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę” – mówi Håkan Agnevall, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Buses.

Największym rynkiem pojedynczym jest Wielka Brytania.Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria to kolejne kraje, które zakupiły znaczną liczbę autobusów hybrydowych. Najwięcej sprzedanych modeli stanowią autobusy dwuosiowe, podczas gdy autobusy przegubowe to około 60 sprzedanych sztuk. Całkowity wynik sprzedażowy obejmuje nową elektryczną hybrydę Volvo Buses, która została wprowadzona na rynek w 2014 roku i jak dotąd korzystają z niej Hamburg, Sztokholm oraz Göteborg.

Flota w pełni hybrydowych autobusów Volvo Buses obejmuje dwuosiową hybrydę Volvo 7900 Hybrid, przegubową hybrydę Volvo 7900 Articulated Hybrid oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Podwozia z układem napędowym z hybryd Volvo stanowią również podstawę brytyjskich autobusów dwupoziomowych oraz wysokopojemnościowych modeli w Ameryce Południowej i na innych rynkach. Volvo oferuje ponadto kompleksowe rozwiązania obejmujące konserwację całego autobusu wraz z akumulatorami, za ustaloną wcześniej stałą opłatę.

– „Nasza kompleksowa flota zelektryfikowanych autobusów pozwala na spełnienie zróżnicowanych wymagań klientów. Uważamy, że miejski transport będzie wymagał różnych rodzajów hybryd, również tych opartych na technologii plug-in oraz autobusów w pełni zelektryfikowanych. W pełni elektryczne autobusy idealnie sprawdzają się w centrach miast, elektryczne hybrydy są świetne w przypadku nieco dłuższych tras, natomiast hybrydy są doskonałe na trasach dolotowych, z których podróżni korzystają, aby dostać się do miasta” – mówi Håkan Agnevall.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!