Podczas targów IAA Commercial Vehicles w Hanowerze, firma Delphi pokazała nową rodzinę modułowych systemów Common Rail dla silników Diesla przeznaczoną dla pojazdów użytkowych średniej wielkości oraz nowy system bezpośredniego wtrysku wysokociśnieniowego, przeznaczony do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym (HPDI). Ten system będzie przeznaczony dla pojazdów użytkowych z segmentu Heavy Duty.
Nowa rodzina wysokowydajnych systemów Common Rail Delphi, przeznaczonych dla pojazdów użytkowych średniej wielkości zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu kontroli nad wtryskiwanym paliwem przy ciśnieniach dochodzących nawet do 2400 barów. To pozawala producentom pojazdów na zapewnienie wymaganych osiągów, przy jednoczesnym spełnieniu obowiązujących na całym świecie przepisów dotyczących poziomów emisji. Modułowa konstrukcja wykorzystuje wspólne elementy, umożliwiając znaczące skalowanie układu, podczas gdy oferowana architektura systemów pozwala na ich opłacalne zintegrowanie z istniejącymi silnikami.
Nowa rodzina wysokowydajnych systemów Common Rail Delphi, przeznaczonych dla pojazdów użytkowych średniej wielkości zapewnia osiągnięcie wysokiego poziomu kontroli nad wtryskiwanym paliwem przy ciśnieniach dochodzących nawet do 2400 barów. To pozwala producentom pojazdów na zapewnienie wymaganych osiągów, przy jednoczesnym spełnieniu obowiązujących na całym świecie przepisów dotyczących poziomów emisji. Modułowa konstrukcja wykorzystuje wspólne elementy, umożliwiając znaczące skalowanie układu, podczas gdy oferowana architektura systemów pozwala na ich opłacalne zintegrowanie z istniejącymi silnikami.
Nowy system, oparty na najnowszym projekcie Delphi, zapewniającym niskie wycieki, bazuje na układzie nowych, solenoidowych wtryskiwaczy, umożliwiających uzyskanie bardzo niewielkiego odstępu czasu pomiędzy kolejnymi wtryskami, co z kolei umożliwia uzyskanie wysokiej kontroli nad procesem wtrysku paliwa, a tym samym poprawę ekonomiki spalania, obniżenie poziomu emisji i poziomu hałasu. Te systemy zostaną wdrożone do produkcji będą montowane w pojazdach użytkowych średniej wielkości począwszy od roku 2015.
Podczas targów odbył się także debiut drugiej generacji wtryskiwaczy HPDI Delphi, przeznaczonych do zasilania silników o zapłonie samoczynnym gazem ziemnym. System został opracowany wspólnie z firmą Westport Innovations Inc. Ta technologia nowej generacji umożliwi producentom samochodów ciężarowych na całym świecie znaczną poprawę ekonomiki spalania. Oczekuje się, iż te systemy zostaną wdrożone do produkcji począwszy od roku 2016.
Teraz, kiedy każdy z trzech systemów wtrysku paliwa z serii F2 (F2P, F2E, F2R), przeznaczonych dla pojazdów z segmentu Heavy Duty został wdrożony do produkcji, Delphi przedstawi szczegóły technologii następnej generacji. Koncentrując się na na ekonomice spalania i niskim koszcie wdrożenia układów przez producentów samochodów ciężarowych zapewniono, że następny krok w rozwoju będzie jeszcze bardziej elastyczny, tak by nadal można było wspierać szeroką i zmienną rzeszę klientów korzystających z układów napędowych Delphi.
– „Nasze systemy F2 pracują przy ciśnieniach dochodzących do 2,700 barów a zostały zaprojektowane tak, by mogły pracować przy ciśnieniach nawet do 3,000 barów. Nasze nowe systemy zapewnią lepszą sprawność hydrauliczną, większą trwałość i odporność na paliwa i zawarte w nich zanieczyszczenia, oraz będą wyposażone w mniejsze i lżejsze zawory, umożliwiające ich szybsze otwieranie i zamykanie, zapewniając tym samym stały i wielokrotny wtryska paliwa.” – stwierdził David Draper, dyrektor ds. inżynierii w Delphi Commercial Vehicle.
Na targach IAA CV, firma Delphi przedstawiła wstępny plan, pokazując po raz pierwszy nowy, opatentowany wtryskiwacz (DFI 21) i nowe moduły pomp paliwowych, opracowanych dla kolejnych generacji układów wtrysku paliwa przeznaczonych dla pojazdów użytkowych.
Komentarze