Przedwczesne zużycie łożyska pompy wody w VW LT i T4

, 3 lipca 2015, 16:19

W pompach wody oznaczonych numerem OE 074 121 005 N dochodzi do przedwczesnego zużycia łożyska pompy wody oraz uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu. Rozwiązaniem była modyfikacja pompy wody.

Przyczyna:

W silnikach 5-cylindrowych pompa wody napędzana jest paskiem zębatym. Koła pasowe wyposażone w 18 zębów są zbyt małe i wskutek zbyt wysokich obciążeń dochodzi do przeciążenia. Praca pod zbyt wysokim obciążeniem może doprowadzić do uszkodzenia łożyska, co często skutkuje zablokowaniem pompy. Ponadto, może dojść do uszkodzenia napędu rozrządu, na przykład zerwania paska rozrządu.

Rozwiązanie:

Pompa wody została zmodyfikowana. Dzięki zastosowaniu 20 zamiast 18 zębów oraz w wyniku zastosowania większego koła pasowego pompa pracuje z mniejszymi obrotami. Dzięki temu łożysko poddawane jest mniejszemu obciążeniu.

UWAGA:

W silnikach benzynowych przy wymianie na pompę wody z 18 zębami musi zostać również wymienione koło pasowe wałka rozrządu. Koło pasowe wałka rozrządu (nr febi 89108) zmienia fazy rozrządu dzięki większej ilości zębów. Podczas wymiany układu rozrządu zawsze należy stosować nowy pasek rozrządu!

Pompa wody

Nr febi 22206
Nr OE 074 121 005 N
zastosowanie:

  • Audi A6/avant/quattro
  • Audi 100/avant
  • VW LT
  • VW T4/syncro
     

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!