Tarcze bez zintegrowanego pierścienia impulsowego ABS są lepsze

Redakcja, 6 lutego 2017, 10:22

Dlaczego tarcze hamulcowe bez zintegrowanego pierścienia impulsowego ABS są lepszym rozwiązaniem? Wyjaśniają to specjaliści marki febi.

Na niezależnym rynku części zamiennych dostępne są tarcze hamulcowe ze zintegrowanym pierścieniem ABS. Pierwotnie zostały one zaprojektowane do samochodów MAN typoszeregu TGL. Niewątpliwą zaleta są oszczędność czasu podczas montażu oraz niższe koszty, ponieważ nie ma konieczności zakupu zestawu naprawczego pierścienia ABS.

Wydaje się, że takie rozwiązanie ma sens. Jednakże zintegrowane z pierścieniem ABS tarcze hamulcowe wykonane z jednego odlewu mają jedną zasadniczą wadę. Odlewane zęby pierścienia wysyłającego sygnały o prędkości koła w wielu przypadkach korodują o wiele szybciej niż zachodzi konieczność wymiany samej tarczy hamulcowej.

W rezultacie do czujnika prędkości dobiega bardzo słaby sygnał, a nawet może on całkowicie zaniknąć. To z kolei może prowadzić do przerwania funkcji układu ABS. Wtedy konieczna jest wymiana tarczy zintegrowanej z pierścieniem ABS, a oszczędności kosztów i czasu pozostają wyłącznie teorią.

Nawet firma MAN zamieniła wersję zintegrowaną na oddzielne zestawy naprawcze pierścienia ABS.

W obejmującej ponad 15 000 zastosowań ofercie Działu Samochodów Ciężarowych febi dostępny jest pojedynczo pierścień ABS – febi 39370 (nr OE 81.52400.6005). Może być on stosowany z tarczą hamulcową febi.

Komentarze

Brak komentarzy