Firma Moto Remo przypomina, że turbosprężarki Borg Warner Turbo Systems o numerach 1387 988 0030 oraz 1387 988 0066 nie są wobec siebie zamienne – każda z nich jest dedykowana do innego rodzaju silnika DAF.
Turbosprężarka o numerze 1387 988 0030 jest przeznaczona do silników DAF o mocy 410 KM, zaś część oznaczona numerem 1387 988 0066 – do jednostek napędowych o mocy 460 KM.
Stosowanie turbosprężarek 1387 988 0030 w silnikach o mocy 460 KM, ze względu na występowanie wyższych prędkości obrotowych, wiąże się z ryzykiem awarii spowodowanej przedwczesnym zmęczeniem koła kompresji.
W jednostce o mocy 460 KM stosowane są turbosprężarki 1387 988 0066, które posiadają tytanowe koło kompresji, frezowane z jednego kawałka metalu, co podnosi jego wytrzymałość zmęczeniową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
sfinxturbo, 2 marca 2021, 7:42 0 0
Skoro odpowiedni nr turbiny do odpowiedniego Dafa to dlaczego stosuje sie jeden rodzaj rdzenia czyli korasa do 410, 460 i 510 KM?
Turbina do 410, 460 przed 2011 r. jest identyczna, 460 km po 2011 r. różni się tylko tym, ze po 2011 dołożono osłonę cieplną w postaci otuliny z folii aluminiowej.
510 km jest inna bo ma zewnętrzne zasilanie ciśnienia na zawór uoustowy.
Rdzenie, tzw korasy lub Chra są takie same.
Odpowiedz
Kamil, 5 marca 2024, 22:09 0 0
Pisze jak wół w jednej aluminiowe koło kompresji w drugiej tytanowe.
Odpowiedz