Transport zagraniczny lekką flotą a płaca minimalna

24 marca 2017, 14:47

W 2016 roku zarejestrowano w Polsce o 34,5% busów więcej, niż rok wcześniej. Przewozy przy pomocy „lekkiej floty” o DMC<3,5 t, cały czas zyskują na popularności, również w transporcie zagranicznym. Właściciele firm transportowych korzystający z busów, podobnie jak pozostali przewoźnicy, muszą jednak dostosować się do wymogów UE w zakresie płacy minimalnej.

Wzrost przewozów wykonywanych przez polskie firmy transportowe za pomocą busów zauważalny jest już od I kwartału 2016r. Związane jest to z niższymi kosztami takiego transportu, na które składa się wiele czynników, między innymi: kosztami opłat drogowych czy zwolnienie z obowiązku posiadania licencji. Jednak czynnikiem, który najbardziej wpływa na dynamiczny wzrost przewozów busami jest jego elastyczność, związana z brakiem wymogu stosowania tachografów.

Regulacje prawne, dotyczące rozliczania czasu pracy kierowcy zawodowego jeżdżącego za granicę, obowiązują już bez względu na masę pojazdu. Dodatkowo, od momentu podpisania przez państwa Europy Zachodniej, tzw. Sojuszu Drogowego, również kierowców busów czekają częstsze kontrole drogowe, w krajach takich jak: Niemcy, Francja, Austria, itd.

W odpowiedzi na tą sytuację Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców wprowadziło kolejną usługę – OCRK BUS, pomagającą rozliczyć polskich kierowców floty do 3,5 tony, wyjeżdżających za granicę.
– OCRK nieustannie monitoruje kierunki zmian, jakie mają miejsce w transporcie drogowym. Dzięki temu, udało nam się, jako jednej z pierwszych firm w Polsce, uzupełnić ofertę o usługę rozliczania czasu pracy kierowców busów, jeżdżących na terenie innych krajów – mówi Bartosz Najman, Prezes Ogólnopolskiego centrum Rozliczania Kierowców.

Usługa OCRK BUS jest realizowana od początku marca br., obejmuje rozliczanie pracy kierowców w Niemczech, Francji, Austrii, Włoszech i Holandii. Co więcej, usługa zapewnia dostęp do wymaganego przepisami unijnymi reprezentanta firmy na terenie Francji i Włoch. Właściciele firm transportowych, korzystających z powyższego rozwiązania mogą oczekiwać również pomocy ekspertów przy przygotowaniu niezbędnej dokumentacji, wsparcia w zakresie sporządzania wniosków z odwołaniem od decyzji administracyjnych, czy też dostępu do telefonicznych konsultacji.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!