Firma VARTA Akumulatory Sp. z o.o. wprowadziła na rynek nowy akumulator VARTA Pro-Motive. Wykorzystano w nim nową technologię wapniowo-srebrową. Znalazła ona tu po raz pierwszy zastosowanie w bateriach do pojazdów ciężarowych.
Technologia ta powoduje zminimalizowanie zużycia wody, poprzez zmniejszenie gazowania i rekombinacji atomów tlenu i wodoru podczas całego okresu użytkowania, daleko poniżej norm EN. Dodatkowo zastosowana technologia srebrowa czyni akumulator VARTA Pro-Motive odpornym na korozję oraz gwarantuje większą moc rozruchową w każdych warunkach klimatycznych.
Innowacyjna jest również konstrukcja wieczka akumulatora. Po raz pierwszy w akumulatorach do samochodów ciężarowych zastosowano wieczko labiryntowe z centralnym odgazowaniem i zaporami ogniowymi. Gwarantuje to większe bezpieczeństwo i uniemożliwia zapłon z zewnątrz. Bezkorkowa konstrukcja wieczka powoduje całkowity brak wycieków i uniemożliwia wydostawanie się na zewnątrz nawet oparów elektrolitu.
VARTA Pro-Motive jest wyposażony także w tzw. „magiczne oczko” służące do kontroli stanu naładowania akumulatora bez potrzeby stosowania dodatkowych narzędzi.
Konstrukcja akumulatora powoduje, iż jest on zupełnie bezobsługowy i wyjątkowo odporny na obciążenia cykliczne i mechaniczne.
Producent uważa, że wydłużony do 15 miesięcy okres składowania, czyni akumulator VARTA Pro-Motive atrakcyjną propozycją wśród akumulatorów do samochodów ciężarowych na nadchodzący sezon zimowy.
Akumulator VARTA Pro-Motive
Autor: Redakcja, 13 czerwca 2005, 0:00
Komentarze