Według doniesień prasy (Rzeczpospolita LTS logistyka transport spedycja z dnia 23 czerwca) MAN wprowadza jesienią do sprzedaży średniotonażowy model TGL o masie od 7,5 do 12 ton.
Kabina TGL będzie produkowana w trzech wariantach:
C – krótka, zawieszona na stalowych sprężynach,
L – przedłużona z pneumatycznym zawieszeniem
LX – przedłużona z podwyższonym dachem i pneumatycznym zawieszeniem.
Niewiele miejsca zajmuje tunel silnika, wystaje 140 mm nad podłogę w wersjach 4-cylindrowych i 260 mm w 6-cylindrowych.
Najmocniejszy silnik montowany w serii TGL ma moc 240 KM. Wszystkie wyposażone są we wtrysk common-rail i w hamulec silnikowy.
TGL z silnikami 4-cylindrowymi są wyposażone w skrzynie biegów ZF, natomiast silniki 6-cylindrowe współpracują ze skrzynią Eaton 8309DD.
Samochody przygotowywane są z rozstawami osi od 3050 do 6700 mm.
Auta w najlżejszych wersjach mogą ciągnąć przyczepy i osiągać łączną masę poniżej 12 ton, dzięki czemu na niemieckich autostradach nie będą płaciły myta.
MAN TGL nawet z przyczepą bez płacenia myta w Niemczech
Autor: Redakcja, 27 czerwca 2005, 0:00
Komentarze