Goodyear wprowadza na rynek oponę Regional RHS II, ogumienie nowej generacji przeznaczone do samochodów ciężarowych (na przednią oś samochodów w transporcie krajowym). Nowa opona została zaprojektowana specjalnie z myślą o wszechstronnych zastosowaniach we współczesnym transporcie regionalnym.
Ulepszenia, odróżniające tę oponę od jej poprzedniczki (Regional RHS), wprowadzono w zakresie bezpieczeństwa, wydajności i trwałości. Największej poprawie uległy osiągi w czasie hamowania na mokrej nawierzchni; nie bez znaczenia jest również o 25% dłuższy przebieg.
Oponę Regional RHS II stworzono dla szerokiego zakresu samochodów ciężarowych wykorzystywanych w przewozach regionalnych. Wśród dostępnych rozmiarów znaleźć można takie, które odpowiadać będą zarówno oponom niskoprofilowym, jak i tym o standardowych wymiarach. Dzięki nowej kompozycji i wzorowi bieżnika oraz technologii Multi Radius Tread (MRT) zwiększono przyczepność opony oraz skrócono drogę hamowania na suchych, a w szczególności na mokrych nawierzchniach – co przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy.
Nowa kompozycja bieżnika charakteryzuje się odpornością na zużycie i uszkodzenia, lepsza przyczepność na mokrej nawierzchni oraz łatwość prowadzenia.
Technologia Multi Radius Tread, poprzez odpowiednie ukształtowanie bieżnika, pozwala na zwiększenie obszaru styku opony z nawierzchnią oraz bardziej równomierne rozłożenie ciśnienia powietrza na całej powierzchni styku. Oprócz tego, w każdym rozmiarze opona Regional RHS II jest do 10 mm szersza niż poprzedni model.
To, w połączeniu z technologią MRT oraz kompozycją bieżnika o wysokiej zawartości krzemionki, oznacza najbardziej jednolitą i największą z możliwych powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. W wielu europejskich flotach przeprowadzono kompleksowe badania opony. W czasie ich trwania oponę obserwowano podczas różnych zastosowań, obejmujących m.in. dystrybucję, transport międzymiastowy, gospodarkę odpadami oraz cysterny. Badania te odbywały się w różnych rejonach geograficznych, tak aby móc sprawdzić jakość opony na rozmaitych nawierzchniach, w różnorodnych warunkach pogodowych.
Regional RHS II posiada innowacyjną, nowoczesną konstrukcję – „super rozciągliwe” stalowe pasy. Zwiększa ona odporność na pękanie i wewnętrzną korozję, poprzez zmniejszenie wewnętrznego napięcia i dokładne wypełnienie kauczukiem przestrzeni między drutami osnowy. Jednocześnie konstrukcja wpływa na zmniejszenie wagi opony.
Nowy, szeroki pięcio-żebrowy bieżnik gwarantuje optymalny przebieg, ulepszone właściwości jezdne i zwiększoną stabilność. Konstrukcja obejmuje także żebrowanie typu „flexomatic” oraz żebra krawędziowe (edge blading), zapewniając bezpieczeństwo w przypadku hamowania na mokrej nawierzchni oraz równomierne zużycie opony. Także nowa, zoptymalizowana warstwowa konstrukcja osnowy daje z kolei mniejsze opory toczenia oraz większą wytrzymałość, osiąganą bez zwiększenia wagi opony.
Wszystkie te cechy, podobnie jak najlepsza możliwa przyczepność i wytrzymałość, pomagają również zmniejszyć hałas generowany podczas jazdy.
Sektor przewozów krajowych jest niezwykle istotny. Stanowi on 45% rynku opon do samochodów ciężarowych, co oznacza potencjał niemal dwóch milionów opon rocznie.
Pierwsze rozmiary opon Regional RHS II, czyli 315/80R22.5, 295/80R22.5 i 315/70R22.5, są dostępne od drugiej połowy września 2006 roku. Pokryją one 70% zapotrzebowania rynku przewozów regionalnych. Wprowadzenie do produkcji pozostałych rozmiarów, w tym 12R22.5. 11R22.5, 275/70R22.5, 13R22.5 i 305/70R22.5 planowane jest na drugą połowę bieżącego roku, tak aby w 2007 roku nowa opona była dostępna w pełnym zakresie.
Komentarze