Opony, które sprawdzą się na drogach, dojazdach do placów budowy, budowach i w kamieniołomach

21 kwietnia 2016, 13:42

Michelin zaprezentował nowe gamy opon, które powstały w wyniku ewolucji dotychczasowej gamy MICHELIN X WORKS. Opony MICHELIN X WORKS, MICHELIN X WORKS HD oraz MICHELIN X FORCE przeznaczone są do różnych typów użytkowania: na drogi, dojazdy do placów budowy, budowy i w kamieniołomach. Wybrane modele z nowych gam objęto bezpłatną Gwarancją na Uszkodzenia.
opony_MICHELIN_X_WORKS_2
Drogi oraz dojazdy do placów budowy
Nowe opony gamy MICHELIN X WORKS są dostępne w rozmiarze 315/80 R 22.5 (na oś prowadzącą i napędową) oraz 385/65 R 22.5 (na oś wleczoną). Oznacza to, że te dwa najpopularniejsze rozmiary mogą stanowić kompletne wyposażenie całego pojazdu, który przez więcej niż 80 proc. czasu pracy jest użytkowany na drogach lub na utwardzonym podłożu.

Place budowy
Opony gamy MICHELIN X WORKS HD są przeznaczone dla użytkowników, którzy 20 proc. transportu realizują na dużych placach budowy obiektów takich jak lotniska, infrastruktura drogowa, osiedla mieszkaniowe czy wielkopowierzchniowe centra handlowe.
Opony MICHELIN X WORKS HD 315/80 R 22.5 na oś prowadzącą i napędową będą dostępne na europejskich rynkach od 1 maja 2016 r.

Kamieniołomy
Opony MICHELIN X FORCE zapewniają trakcję i dużą odporność na uszkodzenia w wyjątkowo ciężkich warunkach użytkowania. Opony tej gamy powstały z myślą o pojazdach poruszających się po agresywnym, nieutwardzonym podłożu, na placach budowy i w kamieniołomach. Opony te przeznaczone są dla pojazdów, które 90 proc. czasu spędzają na pracy w terenie, na niestabilnym i bardzo nierównym podłożu.
MICHELIN_X_WORKS_315.80_Z
Michelin wykorzystał w oponach MICHELIN X FORCE doświadczenia w konstruowaniu opon do pojazdów specjalistycznych i wojskowych. Nowe opony MICHELIN X FORCE 315/80 R 22.5 na oś prowadzącą będą dostępne w sprzedaży od 1 stycznia 2017 r.

MICHELIN X WORKS – redukcja kosztów
Opony MICHELIN X WORKS do zastosowania na drogach dojazdowych do placów budowy obniżają koszty prowadzenia działalności transportowej. W porównaniu do modeli poprzedniej generacji nowe opony charakteryzują się dłuższą żywotnością. MICHELIN X WORKS Z (na wszystkie pozycje) oferuje przebieg o 25 proc. większy od poprzedniczki, MICHELIN X WORKS D (oś napędowa) o 15 proc., a MICHELIN X WORKS T (oś wleczona) to zysk 10 proc. całkowitego przebiegu.
Z nową propozycją Michelin łączy się oferta bieżnikowania gwarantująca użytkownikom maksymalne wykorzystanie potencjału i wartości karkasów opon MICHELIN.

W oponach MICHELIN X WORKS Z (na wszystkie pozycje), D (oś napędowa) i T (oś wleczona) zastosowanie znalazły trzy najbardziej zaawansowane technologicznie innowacje Michelin opracowane w odpowiedzi na potrzeby użytkowników:

Carbion: Bardziej jednorodna mieszanka gumy bieżnika powstająca w specjalnym procesie łączenia składników stałych z płynnymi. Oprócz zwiększenia trwałości bieżnika mieszanka Carbion zapewnia niższy opór toczenia opony przekładający się na niższe zużycie paliwa.

Lamele w kształcie litery Z: Lamele zaprojektowane, by zwiększać przyczepność opon zimą, szczególnie na drogach zaśnieżonych. Dzięki tej technologii opony MICHELIN X WORKS D posiadają na bokach oznaczenie 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu) potwierdzające, że spełniają one wymogi opon śniegowych.

MICHELIN X WORKS HD i MICHELIN X FORCE – Gwarancja na Uszkodzenia
Bezpłatną Gwarancją na Uszkodzenia objęte są nowe opony MICHELIN X WORKS HD, MICHELIN X FORCE oraz bieżnikowane opony MICHELIN Remix. Gwarancja zabezpiecza inwestycję, jaką jest zakup opon i pozwala ograniczyć ryzyko związane z użytkowaniem w specyficznych warunkach eksploatacji (budowy, dojazdy do placów budów, często jazda po nieutwardzonych nawierzchniach). W razie przypadkowego uszkodzenia opony użytkownik otrzymuje zwrot pieniędzy w postaci noty kredytowej. Rejestracja opon i aktywacja gwarancji odbywa się on-line na portalu MyAccount na stronie www.ciezarowki.michelin.pl.

Innowacja Michelin
Na podstawie informacji rynkowych zespoły ośrodków badawczo-rozwojowych Michelin korzystają z zasobu wiedzy i zdobytego doświadczenia, pracując nad podnoszeniem najbardziej oczekiwanych parametrów osiągów opon. Ośrodki te zatrudniają na całym świecie ok. 6 000 pracowników i dysponują rocznym budżetem w wysokości ponad 640 mln euro.

Fakty i liczby związane z ośrodkami badawczo-rozwojowymi Michelin

  • 1,5 mln Liczba badań materiałów i półfabrykatów przeprowadzanych w laboratoriach Michelin każdego roku.
  • 400 Liczba systemów symulacyjnych używanych do odwzorowywania osiągów oczekiwanych przez klientów.
  • 40 000 Liczba testów toczenia przeprowadzonych rocznie.
  • 80 Rozpiętość temperaturowa (w stopniach Celsjusza), w której Michelin przeprowadza testy opon. Testy prowadzone są na maszynach mogących pracować w temperaturze otoczenia od -30°C do +50°C i przy prędkościach sięgających nawet 450 km/h.
  • 200 Liczba komponentów wykorzystywanych do produkcji jednej opony.
  • 4 Rodzaje badań opon. Są to badania laboratoryjne, badania na maszynach (statyczne i dynamiczne), testy na pojazdach (obiektywne i subiektywne) oraz badania wśród użytkowników opon.

Komentarze

Brak komentarzy!