Nową, inteligentna oś KTA do naczep Kögel

31 sierpnia 2016, 12:19

Na Wystawie Samochodowej Pojazdów Użytkowych IAA Nutzfahrzeuge 2016 firma Kögel prezentuje swoją nową oś do naczep w wersji seryjnej. Firma Kögel traktuje IAA Nutzfahrzeuge 2014 jako tak zwaną „klinikę produktów”, włączając tym samym informacje zwrotne od klientów oraz opinie ekspertów w końcowy etap procesu powstawania produktów. Wynikiem jest zintegrowany system podwozia, który w przyszłości będzie nowym, silnym szkieletem pojazdów Kögel. Jest on optymalnie dostosowany do naczep Kögel i jeszcze bardziej udoskonala ich właściwości jezdne.

Koegel_Trailer_Achse_KTA_2
Nie tylko zwiększa to obciążalność naczep firmy Kögel, ale dzięki wysokiemu poziomowi inżynierii osi czyni je także długowiecznymi. Ta nowa oś optymalnie spełnia główne wymaganie klientów firmy Kögel, czyli jak największą łatwość konserwacji. Tym samym możliwa jest także większa rentowność.

Oś do naczep Kögel – nazywana KTA – opiera się na pomysłowej koncepcji: Dwie opaski do mocowania amortyzatorów zapewniają pewny zacisk wahacza i osi. Pochwa osi jest przytrzymywana od góry wahaczem, a od dołu opaskami do mocowania amortyzatorów. Kształty wspornika osi, wahacza osi i pochwy osi zostały dopasowane w czasie testów jezdnych i na stanowisku badawczym w oparciu o najnowsze metody obliczania elementów skończonych wykorzystywane do analizy sił dynamicznych i statycznych. W celu zapewnienia dużej łatwości naprawy wahacz osi i pochwę osi można wymieniać oddzielnie. Pochwy osi wykuwane są z jednej sztuki materiału bez jakichkolwiek punktów łączenia. Zapewnia to beznaprężeniowy rozkład sił oraz niezawodną ochronę przed pęknięciami. Wahacz osi wykonany jest z bardzo wytrzymałej stali sprężynowej, co zapewnia optymalny stosunek właściwości sprężynujących i stabilności. Tuleja metalowo-gumowa w naczepie KTA pochłania siły wzdłużne oraz poprzeczne na połączeniu wspornika i wahacza. Takie rozwiązanie, dzięki optymalnej sztywności skręcania, gwarantuje najlepszy czas reakcji zawieszenia.

Dzięki tej unikalnej w branży „podwójnej amortyzacji” w postaci miękkiej tulei gumowej i wahacza ze stali sprężynowej naczepy Kögel mają udoskonalone właściwości jezdne. Wszystko zgodnie z mottem: „Tyle stabilności, ile trzeba, tyle amortyzacji, ile można”. Ponadto tuleja gumowo-metalowa bez żadnego zużycia pochłania ruchy i siły powstające przy każdym rodzaju eksploatacji, dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania podkładek wymienianych wskutek zużycia. Dzięki temu niższa nie tylko waga, ale także koszty przestojów spowodowanych naprawą i konserwacją. Mieszek sprężysty sprężyny powietrznej i amortyzator są idealnie dopasowane do osi KTA do naczep. Jako piasta osi stosowany jest system, który został wielokrotnie sprawdzony na rynku w tysiącach naczep. W efekcie powstała niezawodna i solidna tarcza koła. W przypadku hamulców zastosowano sprawdzony na rynku i uznany system, który optymalnie pracuje w dziesiątkach tysięcy pojazdów. Wymiana okładzin hamulcowych jest dziecinnie łatwa i możliwa bez użycia specjalnych narzędzi. Tarcze hamulcowe można łatwo wymienić poprzez odkręcenie śrub – nie powoduje to utraty pozycji łożysk. Są to zamknięte łożyska kompaktowe. Dobór tarcia pomiędzy tarczą hamulcową a okładzinami hamulcowymi jest optymalny, zapewniając tym samym maksymalną skuteczność hamowania i żywotność naczep.

Koegel_Trailer_Achse_KTA_1

Wynik: Oś firmy Kögel jest łatwym w konserwacji, precyzyjnym w prowadzeniu i niezawodnym zespołem. Chroni ona cały zestaw ciągnika z naczepą oraz spełnia wysokie wymagania flot i spedytorów w obszarze rachunku całkowitych kosztów posiadania (Total Costs of Ownership). Ponadto oś firmy Kögel pomaga obniżyć koszty cyklu życia (Life-Cycle Costs).

Serwis osi KTA w całej Europie oraz części zamienne do nowej osi KTA
Wszystkie części zamienne do osi KTA są dostępne w Kögel Parts, w katalogu online części zamiennych, od czasu Międzynarodowej Wystawy Samochodowej Pojazdów Użytkowych IAA Nutzfahrzeuge. Poza wygodnym zamawianiem online, wielu partnerów i liczne warsztaty serwisowe w całej Europie dysponują najbardziej popularnymi i niezbędnymi do jazdy częściami zamiennymi i tarczami hamulcowymi, zaciskami i okładzinami hamulcowymi i nie tylko. W sytuacjach awaryjnych wyraźnie skraca to czas przestoju, dzięki czemu naczepa szybko wraca na drogę.

„Uważnie wsłuchiwaliśmy się w opinie naszych klientów na ostatniej wystawie IAA. Dlatego w nowej i przeprojektowanej osi KTA do naczep Kögel, poza naszym własnym know-how, korzystamy przede wszystkim z kompetencji znanych dostawców” – mówi Thomas Eschey, prezes i dyrektor ds. produkcji i technologii w firmie Kögel. „Dzięki KTA wprowadziliśmy na rynek oś gotową do produkcji seryjnej, która spełnia oczekiwania nasze oraz naszych klientów w zakresie niezawodnego produktu, niewymagającego częstej konserwacji”.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!