ADAC TruckService i Continental Reifen Deutschland GmbH podjęły decyzję o nawiązaniu ogólnoeuropejskiej współpracy w zakresie obsługi operatorów flot. Początkowo współpraca będzie dotyczyć ośmiu najważniejszych rynków transportowych w Europie, a w przyszłości planowane jest jej rozszerzenie na kolejne rynki UE.
Continental Reifen Deutschland GmbH – filia Continental AG – rozszerza obsługę operatorów flot nawiązując strategiczną współpracę partnerską z ADAC TruckService, czołowym europejskim podmiotem zajmującym się obsługą pojazdów ciężarowych. W ramach współpracy cała obsługa flot pojazdów ciężarowych związana z oponami do tych pojazdów będzie realizowana przez nowe centrum serwisowe z siedzibą w Monachium. Dla firmy Continental współpraca z ADAC oznacza nie tylko wzmocnienie pozycji, ale także rozszerzenie dotychczasowej oferty o nowe usługi wysokiej jakości. Usługi te przeznaczone są przede wszystkim dla operatorów flot pojazdów eksploatowanych w ruchu międzynarodowym w całej Europie.
Początkowo współpraca obejmie osiem europejskich krajów, tj. Niemcy, Francję, Hiszpanię, Włochy, Czechy, Polskę, Belgię i Wielką Brytanię – czyli obszar stanowiący około 90 procent europejskiego rynku transportowego. Współpraca powinna doprowadzić do harmonizacji standardów obsługi i jakości (w obydwu firmach), przyczynić się do usprawnień organizacyjnych oraz umożliwić wprowadzenie nowych modułów usług. Obydwie firmy zamierzają rozszerzyć współpracę na kolejne rynki UE.
Centrum obsługi prowadzone przez ADAC TruckService powinno rozpocząć działalność 1 lutego 2010 roku. Reinhard Häusler, dyrektor ADAC TruckService, uważa, że outsourcing obsługi flot przez Continental jest wyraźnym potwierdzeniem rosnącej konkurencyjności: „Serwis nabiera coraz większego znaczenia dla producentów. Continental już od wielu lat rozszerza współpracę z nami w zakresie zarządzania serwisem opon. Obydwaj partnerzy wskazują w ten sposób kierunek, w jakim będzie rozwijać się sprzedaż i marketing w segmencie flot”.
Michael Korpiun, szef działu sprzedaży i marketingu w dziale flot Continental, dodaje: „Silna presja na marże odczuwana przez naszych klientów wymusza wprowadzenie niedrogiego 24-godzinnego serwisu typu assistance w Europie, obejmującego profesjonalne świadczenie wszystkich usług dotyczących opon i umożliwiającego skrócenie do minimum czasu przestoju pojazdów”.
Komentarze