Firma ZF opracowała technologię kamer z dwoma obiektywami. Zaprojektowane zostały one specjalnie do pojazdów ciężarowych. Rozwiązanie to współpracuje z innymi technologiami ADAS i może być dostępne już od 2020 r.
Dual-cam został zaprojektowany, aby spełnić zróżnicowane globalne wymagania regulacyjne i zapewniać zaawansowane funkcje, takie jak rozpoznawanie znaków drogowych, wspomaganie utrzymywania pasa ruchu oraz wykrywanie obiektów oraz pieszych, aby umożliwić automatyczne awaryjne hamowanie (AEB)
– Aby zapewnić efektywne działanie tych technologii w samochodach ciężarowych, do niektórych z tych zaawansowanych funkcji niezbędny jest drugi obiektyw – powiedział Dan Williams, szef działu ADAS ZF Commercial. – Na przykład w przypadku pieszych AEB w niektórych przypadkach standardowa kamera z 52-stopniowym polem może ograniczyć zdolność do wykrywania pieszych lub innych niechronionych użytkowników dróg.
Posiadanie drugiego obiektywu umożliwia także redundancję funkcji Level2 + – jeśli jeden obiektyw stanie się zaślepiony lub niefunkcjonalny, drugi obiektyw zapewni, że kamera będzie nadal działać dzięki wielu ścieżkom optycznym. Technologie kamer ZF charakteryzują się wydajnością optyczną. W połączeniu z pełnym pakietem technologii ADAS firmy, takich jak radar przedni i narożny, włączane są funkcje automatyczne – na przykład wspomaganie zmiany pasa ruchu i pomoc w korku. Funkcje te mogą stanowić podstawę dla takich technologii, jak jazda samochodów ciężarowych w konwoju.
Komentarze