Zima – wyzwanie dla układu pneumatycznego

3 października 2022, 23:00

Pierwsze chłodne i deszczowe dni przypominają nam, że już wkrótce trudny okres dla wszystkich kierowców, głównie ze względu na często zmieniające się i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne.

Aby spokojnie i bezpiecznie eksploatować pojazd w okresie jesienno-zimowym istotne jest, aby należycie się do tego okresu przygotować. Pełny przegląd pojazdu, kontrola płynów, wymiana opon to bardzo ważne działania, które należy wykonać przed zimą, ale dziś będziemy mówić o układzie pneumatycznym. Układ ten przy niskich temperaturach narażony jest na dodatkowe zagrożenie, dlatego tak ważne jest by zadbać o niego przed zimą.

Powietrze, które jest wytwarzane przez sprężarkę powietrza, zawiera wiele zanieczyszczeń: drobny pył, drobiny oleju, zanieczyszczenia chemiczne, mgiełkę olejową, wilgoć, a czasem nawet przepalony olej. Zadaniem osuszacza jest wychwycenie wszystkich tych zanieczyszczeń w fazie ładowania systemu pneumatycznego sprężonym powietrzem i pozbycie się ich w fazie regeneracji osuszacza. Czyste powietrze gwarantuje bezproblemowe działanie instalacji w pojeździe.

Co się dzieje gdy nie wymieniamy wkładu osuszacza?
Źle oczyszczone powietrze prowadzi do gromadzenia się:

  • wody oraz oleju
  • zanieczyszczeń i ciał stałych: np. drobin metalu
  • agresywnych związków chemicznych

Może to powodować zamarzanie wody w instalacji, powstawanie korozji w układzie pneumatycznym oraz uszkodzenie zaworów pneumatycznych.

Wkład osuszacza HFC z wydajnym filtrem koalescencyjnym, który wchłania wszelkie cząsteczki oleju

Wkłady osuszacza HFC: uniwersalne rozwiązanie

Seria wkładów Haldex HFC jest idealnym rozwiązaniem dla mechanicznych lub elektronicznych osuszaczy powietrza. Wkłady HFC są równie odpowiednie dla lekkich, średnich i ciężkich samochodów ciężarowych, jak i dla autobusów oraz ciągników rolniczych.

Istnieją wersje z gwintem prawym M41 x 2,0 i M39 x 1,5. Haldex wykorzystuje pierścieniowy filtr wstępny, bardzo skuteczny filtr oleju i wysokowydajny granulat osuszający, aby zapewnić najlepszy możliwy efekt. Nie ma szans, aby wilgoć i brud dostały się do układu sprężonego powietrza. Rezultatem jest zwiększona żywotność elementów układu pneumatycznego i niezawodność pojazdu.

Wkład osuszacza HFC jest dostępny w dwóch wariantach:

  • 031005609 z gwintem M39 x 1,5 RH
  • 031005509 z gwintem M41 x 2,0 RH

Ciśnienie pracy: 13 bar
Temperatura pracy: -40 °C – +80 °C
Zalecany okres eksploatacji: maksymalnie 24 miesiące (uzależnione od warunków eksploatacji)

Opublikowane przez: TruckFocus.pl

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!