Na początku marca Rolfo SpA zrealizowało dostawę trzech kolejnych autotransporterów. Tym razem były to zestawy lekkie typu Rolfo System 2.17, zbudowane w oparciu o podwozia MAN TGM 15.290 4×2 LL z kabinami LX, o rozstawach osi 4125 mm. Pojazdy zasiliły flotę jednego z wielkopolskich przewoźników.
Autotransporter Rolfo System jest w ofercie firmy od wielu lat, jednak w ubiegłym roku wprowadzono jego nową konfigurację. Do dotychczasowej wersji 2.12 (12T DMC pojazdu / 12T DMC przyczepy) dodano 2.17 (konfiguracja 15T / 17T). Rozwiązanie takie nie pozwala wprawdzie na zwiększenie przewożonej liczby pojazdów (z ang. „Loading Factor”), umożliwia jednak transport samochodów cięższych, jak duże SUV-y, hybrydy czy auta elektryczne. Wszystkie konstrukcyjne elementy stalowe oraz wszystkie pokłady są w pełni galwanizowane.
Zestaw jest prosty w obsłudze – zamontowano tylko 11 samoblokujących siłowników hydraulicznych, które sterują wszystkimi pokładami. Kierowca zapina pasy na koła wszystkich przewożonych pojazdów stojąc na ziemi, górne pokłady podnosi się po zabezpieczeniu aut. Czas załadunku lub rozładunku sześciu samochodów nie przekracza pół godziny. Specyfika zabudowy podwozia pozwala na zastosowanie wysokiej kabiny w bazowym podwoziu.
Nowością jest również zamontowanie opatentowanego przez Rolfo systemu Air Drive, dostępnego dotychczas wyłącznie w autotransporterach EGO. Jest to inteligentnie adaptacyjny sprzęg wyposażony w poduszkę pneumatyczną, który stabilizuje przyczepę w osi za pojazdem przy prędkości powyżej 50 km/h, pozwalając jednocześnie na swobodne manewrowanie przy niższych prędkościach.
Autotransportery Rolfo System stanowią alternatywę dla pojazdów cięższych. Często potrafią przewieźć taki sam ładunek, jak ich więksi kuzyni, zużywając przy tym mniej paliwa.
Komentarze