MZK Słupsk jako pierwsze miały możliwość obejrzenia i testowania elektrycznego autobusu miejskiego Scania Citywide LF BEV, wyprodukowanego w fabryce Scania w tym mieście.
Autobus Scania Citywide LF BEV posiada silnik elektryczny o mocy 250 kW (szczytowa 300 kW ) i momencie moment obrotowym 2100 Nm oraz jest wyposażony w 10 baterii LI (NMC ) o mocy 330 kWh. Pojazd może myć ładowany za pomocą pantografu oraz złącza typu plug-in CCS2. Zasięg autobusu sięga 250 km. Jego pojemność pasażerska wynosi 85 osób z 39 miejscami siedzącymi.
– Cieszymy się bardzo, że to właśnie MZK Słupsk mogły jako pierwsze testować nasze najnowsze rozwiązanie transportowe. Słupsk to miasto strategiczne dla Scania. W Słupsku znajduje się nasza fabryka autobusów, a miejski przewoźnik może pochwalić się jedną z największych flot pojazdów Scania w Polsce – komentuje Artur Wojtowicz, regionalny kierownik sprzedaży autobusów Scania.
Fabryka autobusów Scania w Słupsku
Scania Production Słupsk S.A. zajmuje się produkcją autobusów miejskich Scania CityWide, autobusów Scania OmniExpress oraz podwozi autobusowych. Działając od blisko 30 lat, słupska fabryka stała się jedynym centrum produkcji autobusów Scania w Europie. Wyprodukowane w Słupsku autobusy elektryczne są już wykorzystywane do przewozów pasażerskich m.in. w Szwecji, Szwajcarii oraz Danii. Obecnie oprócz autobusów z tradycyjnym silnikiem wysokoprężnym dostarcza pojazdy napędzane gazem oraz hybrydy plug-in.
– Scania od 29 lat produkuje w Słupsku najnowsze, najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy. Od dwóch dekad rozwijamy produkcję autobusów miejskich tak, żeby spełnić najwyższe normy i oczekiwania naszych klientów. Autobusy elektryczne produkowane w Słupsku także w pełni odpowiadają tym kryteriom i ułatwiają przejście z pojazdów spalinowych na całkowicie elektryczne, tak bardzo oczekiwane przez mieszkańców miast – komentuje Wojciech Rowiński, dyrektor generalny Scania Polska S.A.
– Planujemy, aby w 2025 roku 10% wszystkich wyprodukowanych pojazdów stanowiły pojazdy elektryczne. W 2030 roku mają stanowić ponad połowę. Widzimy elektryfikację transportu jako naszą szansę. Okazję, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do naszych klientów, zapewniając im nie tylko pojazdy, ale kompleksową obsługę, której celem jest optymalizacja wykorzystania pojazdów. W ten sposób pragniemy stworzyć naszym klientom możliwość, aby mogli w pełni skoncentrować się na swoim biznesie i swoich klientach – podsumowuje Wojciech Rowiński.
Komentarze