Marka BILSTEIN opracowała osobną linię amortyzatorów do kamperów. W ofercie są już dwa rozwiązania – klasyczna konstrukcja oraz referencje oparte na autorskiej technologii DampMatic.
BILSTEIN posiada w swojej ofercie dwie linie amortyzatorów. Do Replacement należy seria B4, która w stu procentach jest odpowiednikiem montowanych fabrycznie części. W Performance można znaleźć ich odpowiedniki pod oznaczeniem B6. Charakteryzują się one wyższymi parametrami użytkowymi, w tym siłą tłumienia. Są one zalecane dla użytkowników pojazdów mocniej obciążonych, np. holowaniem przyczepy czy ładunkiem.
– W ostatnim czasie zauważalnie wzrosła sprzedaż amortyzatorów serii B6 do pojazdów użytkowych. Po zamówionych referencjach widać, że wybierają je użytkownicy klasycznych furgonów. A to z reguły na nich bazują przerabiane kampery. Oczywiście są także bazą dla fabrycznych zabudów. W obu przypadkach znajdą więc zastosowanie proponowane przez nas amortyzatory o podwyższonych parametrach. Ale bazując na naszym doświadczeniu postanowiliśmy stworzyć dla nich osobne referencje, w tym oparte na technologii DampMatic – mówi Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.
Amortyzatory BILSTEIN B6 Camper – w porównaniu do oferowanych dotychczas – zostały zmodyfikowane pod kątem zwiększenia komfortu jazdy i stabilności nadwozia typu kamper. Podstawowe parametry, które brano pod uwagę to zachowanie takiego pojazdu podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Drugim rozwiązaniem jest BILSTEIN B6 Camper Advanced. Ich konstrukcję oparto na autorskiej technologii DampMatic. Amortyzatory te automatycznie dostosowują siłę tłumienia do obciążenia pojazdu i nawierzchni, po której się porusza. Ma to kluczowe znaczenie w trakcie jazdy po nieutwardzonych drogach, np. duktach leśnych, kostce brukowej czy nadmorskich piaskach. Z kolei na autostradzie powracają do „normalnej”, twardszej charakterystyki pracy.
– Amortyzatory BILSTEIN B6 to seria od lat doskonale znana i mechanikom i kierowcom. Jednak przy opracowaniu referencji dla kamperów zmieniono ich parametry, co też wymaga przeprowadzenia licznych testów drogowych. Sprawdzano w nich zarówno zachowanie pojazdu podczas jazdy, zmianie pasa ruchu, pokonywania zakrętów i hamowania na różnej nawierzchni, jak też subiektywne odczucia grupy użytkowników – komentuje Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki BILSTEIN w Polsce.
Pierwsze referencje amortyzatorów BILSTEIN B6 Camper i BILSTEIN B6 Camper Advanced zostały przygotowane dla Fiata Ducato od rocznika 2006. Tym samym można je montować również w bliźniaczych modelach Citroen Jumper i Peugeot Boxer.
– W pracach nad nowymi amortyzatorami skupiliśmy się na popularnych w Europie kamperach na bazie samochodów dostawczych. Oczywiście pracujemy nad dostępnością do kolejnych, ale też ciekawi jesteśmy zainteresowania i popytu na rynku. Niemniej po dynamicznym wzroście zainteresowania kamperami, chociażby w efekcie utrzymywania dystansu społecznego przez pandemię koronawirusa, widzimy potencjał w tym segmencie, zarówno w dostawach na pierwszy montaż, jak i – przede wszystkim – aftermarket” – dodaje Tomasz Siemek, brand manager marki BILSTEIN w Polsce.
Komentarze