W obliczu nowej ustawy dotyczącej gospodarki odpadami, postępują również prace nad dopasowaniem do niej środków transportu. HMF Polska wspólnie z wiodącym dostawcą w branży komunalnej opracowała kombinację wyposażenia podwozia samochodowego w zabudowę-śmieciarkę i żuraw 1720 K3 zamontowany za kabiną.
Listopadowe porządki – żurawie HMF
Producenci pojazdów, zabudów i urządzeń przygotowują rozwiązania, które zoptymalizują obsługę przewozu i przeładunku. Rozwiązanie HMF Polska poszerza zakres pracy kompletnego pojazdu i możliwości wykorzystania go do różnych zadań.
Żuraw HMF 1720-K3 o udźwigu 15,1 tm spełnia wymagania przy opróżnianiu pojemników ze śmieciami z selektywnej zbiórki o masie z reguły nie przekraczającej 300 kg. Odpowiednia wydajność pompy i parametryzacja układu hydraulicznego żurawia umożliwia szybką, dynamiczną i bezpieczną pracę sterowaną radiowo za pomocą wielofunkcyjnego pilota z wyświetlaczem informacyjno-diagnostycznym. Daje to dużo szersze pole widzenia operatorowi, a także zwiększa precyzję ustawiania pojemników i efektywność działania całego pojazdu.
Żuraw 1720-K3 jest wyposażony w system HDL regulujący prędkość pracy w zależności od obciążenia, co zapewnia płynne ruchy podczas wymagających zadań. Podwójne przeguby ósemkowe zwiększają nośność żurawia, który na 3 ramieniu wysuwanym hydraulicznie (10,4 m) może podnieść 1360 kg. Masa własna żurawia z podporami wynosi ok. 2 tony i nie pogarsza ładowności pojazdu. Dodatkowe funkcje to układ odpowiadający za otwieranie i zamykanie kontenerów, oświetlenie robocze ułatwiające pracę w warunkach ograniczonej widoczności oraz system podparcia (wysuwu belek) pozwalający na pracę w miejscach, gdzie nie ma możliwości ich rozłożenia po obu stronach drogi.
Komentarze