Volvo Buses i ABB podpisały umowę partnerską dotyczącą automatycznych stacji ładowania przeznaczonych dla hybrydowo-elektrycznych i w pełni elektrycznych autobusów Volvo. Współpraca pozwoli obu firmom na dostarczanie miastom kompleksowe rozwiązania dla autobusów elektrycznych.
W ramach umowy partnerskiej Volvo Buses będzie dostarczać autobusy elektryczno-hybrydowe i w pełni elektryczne. Z kolei ABB będzie zapewniać standardowe rozwiązania technologiczne umożliwiające szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych.
Współpraca obejmuje prace nad rynkową standaryzacją technologii szybkiego automatycznego ładowania pojazdów. Technologia ta może składać się z protokołu komunikacyjnego pomiędzy infrastrukturą ładującą i e-busem, z elektrycznego interfejsu i specyfikacji systemu automatycznego połączenia (ACS). System ACS umieszczony jest na dachu autobusu i łączy pojazd z układem szybkiego ładowania na wybranych stacjach ładowania.
Pierwszym wspólnym projektem będzie wdrożenie Hybryd Elektrycznych Volvo i automatycznych stacji ładowania e-busów w systemie transportu publicznego w Luksemburgu. Od 2015 roku potencjalnie 12 Hybryd Elektrycznych Volvo, obsługiwanych przez operatora Sales-Lentz, będzie jeździć na istniejących liniach autobusowych Luksemburga.
– „Niezmiernie cieszy nas fakt zawiązania partnerstwa z firmą ABB. Wspólnie jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe i konkurencyjne rozwiązania dla miast na całym świecie, które chcą przejść na zrównoważony system transportu miejskiego” – komentuje Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
– „Tempo procesów urbanizacyjnych jest obecnie na najwyższym poziomie w historii, co stawia coraz poważniejsze wyzwania infrastrukturze transportowej miast na świecie. Nasza współpraca umożliwi nam wspieranie zrównoważonych i wydajnych rozwiązań transportowych mogących sprostać tym wyzwaniom.” – mówi Pekka Tiitinen, dyrektor działu Dyskretnej Automatyki i Ruchu w ABB.
Komentarze