Nieprawidłowy montaż filtra KX191/1D lub KX80D w pojazdach marek MAN, Neoplan, Fiat, Claas, Demag, Mercedes-Benz i Setra może skutkować problemami z uruchomieniem silnika. Przedstawiamy wskazówki firmy Mahle, dotyczące prawidłowego montażu filtra.
Oba typy filtrów paliwa MAHLE są stosowane w wielu milionach pojazdów na całym świecie. Po prawidłowym montażu pracują one niezawodnie, zapewniając optymalną wydajność filtrowania. Jednakże po zamontowaniu filtrów tych typów czasami pojawiają się reklamacje ze strony klientów, związane z problemami z rozruchem silnika oraz komunikatami zakłóceń ECU. Dokładna analiza przesłanych filtrów oraz dodatkowo różnych pojazdów, w których wystąpiły wzmiankowane problemy, wykazała, iż przyczyna często nie kryje się w samym filtrze, lecz w jego nieprawidłowym montażu. Dlatego zalecane jest bardzo staranne postępowanie podczas montażu. Właściwy sposób montażu opisujemy tu przykładowo w oparciu o dwa najczęściej spotykane błędy montażowe.
Przypadek 1. – nieprawidłowe założenie uszczelki
Diagnoza i przyczyna: nieszczelność, gdyż uszczelka pokrywy nie została zwilżona paliwem przed montażem lub została uszkodzona przy nakładaniu na pokrywę.
Środki zapobiegawcze: zwilżyć uszczelkę olejem napędowym i założyć na pokrywę. Zwilżyć również wszystkie elementy uszczelniające w filtrze przed umieszczeniem go w obudowie.
Przypadek 2. – nieprawidłowe osadzenie trzpienia centralnego
Diagnoza i przyczyna: nieszczelność, gdyż trzpień centralny poluzował się przy demontażu pokrywy i został wykręcony o kilka obrotów. Powoduje to otwarcie odpływu, co umożliwia opróżnienie obudowy. Ponieważ w chwili uruchamiania pojazdu obudowa musi zostać ponownie napełniona paliwem, następuje opóźnienie rozruchu.
Środki zapobiegawcze: przed umieszczeniem nowego filtra bezwzględnie upewnić się, że trzpień centralny jest dobrze dokręcony – jak pokazano na poniższej ilustracji.
Komentarze