Podczas kontroli pojazdu tureckiego przewoźnika, inspektorzy WITD z Bydgoszczy zaczęli podejrzewać, że zainstalowano w nim urządzenie do manipulowania pracą tachografu. W związku z powyższym, przedmiotowy pojazd został skierowany do serwisu tachografów, gdzie przeprowadzono dalsze czynności kontrolne.
Stwierdzono, że przy skrzyni biegów w miejscu do tego przewidzianym znajdował się zainstalowany czujnik ruchu o numerze innym niż numer czujnika ruchu, który został wprowadzony do pamięci tachografu.
W kabinie kierowcy natomiast stwierdzono zamontowany wyłącznik drugiego niezależnego sygnału prędkości i drugi czujnik ruchu KITAS 2+, którego numer został wprowadzony do pamięci tachografu. Urządzenia te tworzyły jeden mechanizm, za pomocą którego kierowca miał możliwość ingerowania w pracę tachografu i podczas, gdy faktycznie pojazd się poruszał, na karcie kierowcy oraz w pamięci tachografu rejestrowany był postój.
źródło: www.witd.bydgoszcz.pl
Komentarze