Więcej, dłużej i przyjemniej…, a w efekcie bezpieczniej i wydajniej !!! (Jacek Pieterwas Prezes Zarządu Webasto Petemar Sp

31 maja 2005, 0:00

Tegoroczne „Wielkie Majówki”, dodatkowo uatrakcyjnione przez wydłużone weekendy już za nami. Czas relaksu i odpoczynku, to także możliwość „luźniejszych” refleksji. Oto garść moich „majówkowych” przemyśleń.
Czy zapewnienie optymalnych warunków pracy człowiekowi kierującemu nierzadko 40- tonowym pojazdem drogowym może być nadal postrzegane tylko jako komfort?
Czy też jesteśmy już gotowi przyznać, że komfort pracy kierowcy to jego (i nasze!) bezpieczeństwo, większa wydajność, gotowość i chęć do pracy. Przepisy obowiązujące w Europie (te postrzegane przez niektórych szefów firm transportowych jako zbędny luksus) nie wzięły się z „sufitu” – wymusiła je ekonomika transportu.

Ostatnie lata to systematyczny wzrost liczby samochodów ciężarowych jeżdżących po naszych drogach. Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać między innymi w ożywieniu gospodarczym, włączeniu Polski w struktury UE i wynikającemu z tego zjawisku ujednolicania warunków funkcjonowania firm transportowych w Polsce i Europie Zachodniej. Nie bez znaczenia pozostaje również systematyczne pojawianie się dużych centrów logistycznych, firm świadczących usługi leasingowe czy też takich, które oferują coraz to ciekawsze rozwiązania w zakresie zarządzania flotami. Zmiany dotyczą nie tylko ilości, ale i jakości (tego komfortu właśnie!). Długie trasy przewozu sprawiają, że kabina samochodu staje się przysłowiowym „drugim domem” dla kierowcy. W kabinie kierowca nie tylko pracuje, ale także spożywa posiłki, odpoczywa, śpi. Aby stworzyć jak najlepsze warunki i pracy, i odpoczynku nowoczesne kabiny samochodów ciężarowych wyposażane są standardowo w coraz większą ilość urządzeń dodatkowych (nie komfortowych, a dodatkowych!). Dostosowywanie standardów pracy kierowców do przepisów Unii Europejskiej spowodowało zmiany w przepisach pracy kierowcy i bardziej wnikliwe przestrzeganie czasookresów jazdy i odpoczynku.


Webasto Petemar Sp. z o.o. specjalizująca się m.in. w dostarczaniu na ciężarówkowy rynek wtórny urządzeń zapewniających utrzymywanie jak najbardziej korzystnego „klimatu” w kabinie kierowcy i stwarzanie optymalnych warunków pracy – a więc systemów niezależnego ogrzewania, klimatyzacji, w tym postojowej, luków dachowych, lodówek samochodowych – w związku z tym dynamicznie zmieniającym się krajobrazem rynkowym odpowiednio modyfikuje swoje działania. Przykładem może tutaj być zacieśnianie współpracy z siecią autoryzowanych stacji serwisowych działających pod szyldem Webasto i współtworzenie programu jak najszybszej i najlepszej obsługi klienta. Także budowanie silnych ośrodków dystrybucji poprzez regionalnych przedstawicieli Marpeto daje w konsekwencji szansę szybszego reagowania na potrzeby klientów.

Więcej (samochodów), dłużej (w kabinie), przyjemniej (ogrzewanie, klimatyzacja, lodówka, luk dachowy), bezpieczniej (ogrzewanie i klimatyzacja) i wydajniej (ogrzewanie i klimatyzacja) !!!


Zapewnienie komfortu i bezpieczeństwa dla kierowców ciężarówek to nie tylko kwestia obowiązujących przepisów, ale żywotny interes każdego z nas (od użytkowników dróg poczynając, a na właścicielach firm transportowych i spedycyjnych kończąc).


Jacek Pieterwas
Prezes Zarządu Webasto Petemar Sp. z o.o.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!