Firma Hella wyposażyła produkowane przez siebie tylne światła do autobusów całkowicie w diody świetlne: jedno- i dwufunkcyjne światła tylne do zabudowy i serię owalnych świateł tylnych do montażu powierzchniowego na karoserii autobusu.
W „brylantowych” jedno- i dwufunkcyjnych lampach tylnych zastosowano 32 diody LED. Światła tej serii montuje się poziomo, dopasowują się one do tylnych i bocznych przetłoczeń karoserii. Są one dostępne jako światła pozycyjne tylne/stopu oraz jako przezroczyste, gładkie kierunkowskazy w wersjach 12- i 24-woltowej. Obie te serie diodowych świateł tylnych mają homologację ECE, homologacja SEA zostanie przyznana wkrótce.
W płaskich, owalnych lampach tylnych za optymalną sygnalizację odpowiadają 24 wysokowydajne diody LED. Te wielonapięciowe (od 10 do 32 V) lampy będą dostępne od końca 2005 roku w wersjach lampy tylne pozycyjne, światło stopu, łączone pozycyjne/stopu i tylne przeciwmgłowe. Kierunkowskaz jest w przygotowaniu. Lampy te mają homologację i ECE, i SAE.
Komentarze