Nowy rozrusznik Bosch HX(F)95 dla pojazdów użytkowych

, 2 października 2006, 0:00

Firma Bosch opracowała nowe, wytrzymałe rozruszniki Heavy Duty serii HX(F)95, przeznaczone do silników Diesla o pojemności skokowej do 13 litrów i mocy rozruchowej od 2,4 do 6,5 kW. Rozruszniki mogą być stosowane w pojazdach poruszających się np. po autostradach. Urządzenia z wolnym zębnikiem dostępne są w wersji 12 i 24 V. Dzięki nowym produktom firma Bosch rozszerza przede wszystkim segment rozruszników 12 V.
Czterobiegunowe uzwojenie pętlicowe zastąpiło poprzednio stosowane sześciobiegunowe uzwojenie faliste, co umożliwiło zwiększenie mocy nawet o 20 proc. Zmianie uległa także konstrukcja twornika i obudowy nabiegunnika. W efekcie uzyskano bardziej niezawodny rozruch, co jest szczególnie istotne w przypadku silników dużej mocy oraz pojazdów z dodatkowymi urządzeniami hydraulicznymi w układzie przeniesienia napędu. Modyfikacje zwiększają żywotność wszystkich wersji do około 800 tys. kilometrów przebiegu lub 14 tys. godzin eksploatacji poza autostradami.

Wytrzymała konstrukcja rozrusznika Bosch zapewnia, oprócz dłuższej żywotności, skuteczną ochronę przed np. drganiami, zanieczyszczeniami i przenikaniem wilgoci. Dzięki niewielkim rozmiarom, rozruszniki HX(F)95 wymagają również mniej powierzchni montażowej niż poprzednia generacja, dając producentom pojazdów większą swobodę w projektowaniu i instalacji systemów.
Dwustopniowa zasada załączania umożliwia łagodne, lecz efektywne załączanie się zębnika. Zintegrowany przekaźnik mechaniczny zapewnia połączenie z napędem elektronicznym, łącząc w sposób niezawodny rozrusznik ze sterownikiem silnika lub komputerem pojazdu i zapobiegając przeciążeniom. 
Nowy rozrusznik Boscha znalazł się wśród nowości prezentowanych na zakończonych niedawno targach w Hanowerze.
Pierwsze dwunastowoltowe wersje rozrusznika Bosch HX(F)95 weszły do produkcji seryjnej w połowie roku 2006. Inne modele z serii pojawią się wkrótce.  

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!