Nowa naczepa Koegel z wyższym obciążeniem użytkowym

, 1 czerwca 2015, 14:50

Port 40 Light firmy Kögel to nowa, maksymalnie zoptymalizowana pod kątem obciążenia użytkowego i ciężaru naczepa kontenerowa.

Zaletą nowej, odchudzonej naczepy kontenerowej jest jej niewielka, nie przekraczająca 4000 kg, masa własna z wyposażeniem podstawowym, techniczna masa całkowita wynosząca 41 000 kg oraz dopuszczalny technicznie nacisk na siodło wynoszący 14 000 kg. Naczepa przystosowana jest do transportu dwóch 20-stopowych kontenerów lub jednego 40-stopowego kontenera Highcube.

Nowa naczepa kontenerowa Kögel Port 40 Light, ważąca z wyposażeniem podstawowym zaledwie 3990 kg, jest aktualnie jedną z najlżejszych konstrukcji na rynku. Techniczna możliwość obciążenia użytkowego ponad 37 000 kg gwarantuje maksymalną ekonomiczność transportu intermodalnego. Ponadto naczepę można jeszcze bardziej odchudzić, stosując indywidualne wyposażenie, takie jak obręcze aluminiowe, aluminiowe podpory oraz aluminiowe zbiorniki powietrza układu hamulcowego. Uzyskanie bardzo niskiej masy własnej w wyposażeniu podstawowym było możliwe dzięki zastosowaniu podwozia zoptymalizowanego pod kątem obciążenia użytkowego i masy. Inżynierowie w firmie Kögel odpowiedzialni za konstrukcję sięgnęli nie tylko do sprawdzonych i przetestowanych rozwiązań zastosowanych w lekkim modelu Kögel Port 20 Tankplex, ale dodatkowo wdrożyli nowy projekt wsporników poprzecznych, których starannie przemyślana konstrukcja spawana pozwala jeszcze bardziej obniżyć wagę. Tak jak wszystkie modele Kögel Port, również Port 40 Light dzięki prostej i wygodnej obsłudze oraz nieskomplikowanej konserwacji jest wyjątkowo ekonomicznym pojazdem.

W celu łatwiejszego załadunku i wyładunku kontenerów na rampie, naczepa kontenerowa Port 40 Light posiada przesunięty o 70 mm do wewnątrz, a więc zoptymalizowany do prac przy rampie tył, jak również przesunięte do wewnątrz zabezpieczenie przeciwwjazdowe. Dzięki tym udogodnieniom można bliżej podjeżdżać pod rampę, w związku z czym zmniejsza się przestrzeń między kontenerem a rampą, przykrywana przez blaszaną płytę najazdową. Zoptymalizowany tył zostanie wprowadzony seryjnie w kolejnych miesiącach we wszystkich pozostałych modelach Kögel Port.

Podobnie, jak we wszystkich pojazdach Kögel,, również w modelu Port 40 Light cała rama jest chroniona przed korozją dzięki technologii nanoceramicznej oraz powłoce KTL i lakierowi UV.

Nowa naczepa Kögel Port 40 Light jest już dostępna w sprzedaży. Zachęcamy do zamawiania pakietów serwisowych Kögel BasicService i ProService, obejmujących regularną konserwację wraz z dostawą części zamiennych i eksploatacyjnych oraz obowiązkowe przeglądy generalne i kontrole bezpieczeństwa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!