Michelin Tire Care – cyfrowa technologia w służbie branży transportowej

, 14 października 2015, 9:45

Michelin Tire Care to rozwiązania umożliwiające zautomatyzowane, łatwe i szybkie gromadzenie informacji o oponach używanych we flotach. Natychmiastowa dostępność tych rozwiązań może w bezpośredni sposób usprawniać pracę firm i przyczynić się do znacznych oszczędności. W zależności od potrzeb użytkownicy pakietu mają dostęp do informacji o oponach za pośrednictwem smartfonów, komputerów lub urządzeń PDA.

Michelin oddaje do dyspozycji europejskich przewoźników trzy rozwiązania dostosowane do ich konkretnych potrzeb.

TireLog to łatwy w obsłudze i praktyczny dziennik diagnostyczny adresowany do małych flot, które zlecają zarządzanie oponami zewnętrznym serwisom. Udostępniany w formie darmowej aplikacji na urządzenia mobilne z systemami Android lub firmy Apple. Jej użytkownicy, zwłaszcza ci posiadający mniej niż 20 pojazdów, mogą wygodnie i efektywnie monitorować stan opon.

TireLog zapewnia trzy najważniejsze korzyści:

  • Oszczędność czasu.
  • Optymalizację planowania i zarządzania oponami: pogłębianie, bieżnikowanie, rotacja i wymiana opon.
  • Łatwiejsze podejmowanie decyzji dzięki porównaniu osiągów marek opon.

iCheck – narzędzie do kompleksowego zarządzania oponami, które Michelin proponuje firmom transportowym dysponującym ponad 100 pojazdami i posiadającym własne warsztaty serwisowe.Dzięki temu rozwiązaniu można monitorować ciśnienie, głębokość bieżnika i ogólny stan opon. Szybki dostęp do dokładnych i wiarygodnych informacji umożliwia bardziej optymalną koordynację czynności związanych z zarządzaniem oponami.

iManage – narzędzie do zarządzania łącznymi kosztami opon. iManage umożliwia zautomatyzowane, łatwe, szybkie i wygodne gromadzenie i dostęp do danych o oponach przez wszystkie etapy eksploatacji – od rezerwacji w magazynie firmy do utylizacji – oraz monitorowanie wszystkich czynności konserwacyjnych wykonywanych na oponie. Transportowcy działają w środowisku charakteryzującym się dużą konkurencją i ograniczeniami. Ich oczekiwania są jasno sprecyzowane: bezpieczeństwo, szybkość działania, efektywność, niezawodność i redukcja kosztów. Przełożenie jest proste – każda złotówka zaoszczędzona dzięki oponom to wyższy zysk przewoźnika.

MICHELIN TIRE CARE i-MANAGE
MICHELIN TIRE CARE i-MANAGE

 

Wszystkie dane są przechowywane i udostępniane na koncie użytkownika na portalu MyAccount na stronie ciężarówki michelin.pl, gdzie można na spokojnie przeanalizować kondycję parku opon i podjąć odpowiednie decyzje odnośnie ich konserwacji. Wśród informacji, które można dowolnie filtrować, są dane o ciśnieniu w oponach, stopniu zużycia bieżników, ogólnym stanie ogumienia i dostępności zapasów. Dysponując tymi informacjami, można zaplanować pogłębianie, bieżnikowanie czy rotacje opon na pojazdach.

W Europie powszechny jest demontaż zużytych opon, gdy ich bieżnik ma jeszcze średnio 4,8 mm wysokości. Dzieje się tak pomimo tego, że minimalny limit dopuszczalny przez przepisy obowiązujące w poszczególnych krajach to 1-2 mm głębokości bieżnika. Jak wiadomo, każdy milimetr bieżnika to zysk dodatkowych 15-20 tys. przebiegu opon. Widać stąd wyraźnie potencjał niewykorzystanego ogumienia.

Szacuje się, że w ten sposób firmy tracą ok. 15% potencjalnego przebiegu wraz z korzyściami z niego wynikającymi. Można to porównać do 15% dziury w budżecie przewoźnika.

Opony monitoruje się dziś w dużej mierze ręcznie, co ogranicza częstotliwość inspekcji pojazdów. Gromadzenie informacji nie jest ani zautomatyzowane czy bardzo wiarygodne, ani tym bardziej szybkie. Efektywne zarządzanie monitorowaniem kosztów opon za pomocą narzędzi cyfrowych może być w związku z tym mocną dźwignią biznesu.

MICHELIN TIRE CARE i-CHECK
MICHELIN TIRE CARE i-CHECK

 

Technologie cyfrowe mogą znacząco uprościć prowadzenie działalności, skrócić czas poświęcany na kontrolę opon w pojazdach i przyczynić się do znacznych oszczędności. Dzięki możliwości śledzenia opon przewoźnicy mogą w każdym momencie mieć wgląd w stan ogumienia swoich pojazdów i na jego podstawie określić potrzeby związane z ich konserwacją, zaplanować serwisowanie pojazdów i przygotować zamówienia na opony.

TireLog jest darmową aplikacją. Dwa pozostałe rozwiązania w opcji pełnej subskrypcji kosztują od 1 do 9 euro miesięcznie na pojazd. Zyski z obu rozwiązań mogą natomiast czterokrotnie przekroczyć wydatki na nie. Korzyści można również mierzyć ilościowo zmniejszonym zużyciem paliwa i większym przebiegiem opon, ale także większym bezpieczeństwem na drodze.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!