Nowa rodzina autobusów Scania Interlink została pierwszy raz pokazana światu na targach Busworld. Linia pojazdów zawiera modele podmiejskie, międzymiastowe i turystyczne, w licznych odmianach.
Scania Interlink ma do zaoferowania użytkownikom elastyczność i indywidualizację. Do wyboru są różne długości i wysokości pojazdu, specjalne układy wnętrz oraz różnorodność alternatywnych źródeł napędu.
– „Nowa gama odpowiada na zmieniające się potrzeby użytkowników. Scania Interlink jest najprawdziwszym obieżyświatem o nieograniczonej zdolności przystosowawczej, gdy mowa o oczekiwaniach nabywców.” – mówi Klas Dahlberg, dyrektor Buses and Coaches w firmie Scania.
Nowa rodzina Scania Interlink składa się z trzech modeli: Low Decker, Medium Decker i High Decker. Wszystkie mają rozpoznawalną stylizację przedniej i tylnej ściany, charakterystyczną dla pojazdów Scania. Specjalnie ukształtowany przód jest lekki, przyczynia się do zmniejszenia promienia skrętu, a ponadto obniża poziom hałasu i zużycie paliwa. Autobusy te zaprojektowano w taki sposób, aby miały najobszerniejsze wnętrza oraz bagażniki o największej pojemności w swojej klasie.
Scania Interlink została stworzona jako pojazd wielozadaniowy – podmiejski, międzymiastowy, a także użyteczny przy przewozach turystycznych. Użytkownicy decydują o rozmieszczeniu i liczbie siedzeń, a także o długości pojazdu. Nowy autobus występuje w wersjach mierzących od 11 do 15 m, przy czym modele 2-osiowe mogą mieć maksymalnie 13,2 m. Zmieniając położenie środkowych drzwi można wpływać na gęstość rozmieszczenia foteli, wielkość bagażnika oraz położenie toalety.
Nowa gama dzieli z pozostałymi pojazdami Scania szereg podzespołów, co z pewnością docenią duże floty. Przednia i tylna pokrywa luku dachowego, tylne okno, klimatyzacja, sieć CAN, kamera oraz system audiowizualny to tylko niektóre ze wspólnych elementów. Najwięcej wspólnych części zewnętrznych mają wersje Medium i High Decker, co sprzyja wysokiej dyspozycyjności i obniżeniu kosztów posiadania.
Autobusy Medium i High Decker mają wyżej położone przejście, co spowodowało, że podesty z fotelami znajdują się dość nisko, na wysokości 170 mm. Dzięki temu wnętrze sprawia wrażenie przestronnego, a obniżone o 100 mm dolne krawędzie okien wzmacniają to odczucie.
Choć nadwozie autobusu Scania Interlink jest sztywniejsze i zgodne z wymaganiami normy R 66.02 dotyczącej zachowania pojazdu po przewróceniu na bok, masa pojazdu nie wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem. Zarazem wyższa sztywność oznacza dla jadących wyższy komfort wyrażający się w ograniczeniu wibracji i hałasu.
Scania Interlink bazuje na bogatym doświadczeniu zdobytym przy projektowaniu i produkcji gamy Scania OmniExpress. Do chwili obecnej klienci w całej Europie odebrali przeszło 1500 tych udanych autobusów. Duży wybór silników Scania obejmuje jednostki 9-litrowe do modelu Interlink Low Decker oraz 9- i 13-litrowe do Medium oraz High Decker.
Scania zapewnia silniki napędzane wszystkimi rodzajami obecnie dostępnych paliw, w tym najszerszą gamę jednostek na paliwa alternatywne – biodiesel, bioetanol i biogaz.
Komentarze