Jury złożone z 25 doświadczonych dziennikarzy z całej Europy, zajmujących się tematyką samochodów ciężarowych dokonało wyboru Ciężarówki Roku 2016.
Międzynarodowym Samochodem Ciężarowym Roku 2016 wybrano IVECO Eurocargo. Nowy samochód ciężarowy średniej wielkości marki IVECO pokonał silną konkurencję i został nagrodzony za „największy wkład w efektywność transportu drogowego ocenianą według takich kryteriów jak innowacyjność techniczna, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, zużycie paliwa, oddziaływanie na środowisko naturalne i całkowity koszt posiadania i użytkowania (TCO)”.
Czwartą z kolei nagrodę zdobytą przez IVECO w analogicznych plebiscytach poprzedzały tytuły „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013” dla Stralisa, „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015” dla Daily i „Międzynarodowego Autokaru Roku 2016” dla Magelysa.
Gianenrico Griffini, przewodniczący jury plebiscytu na Międzynarodowy Samochód Ciężarowy Roku, podsumował werdykt dziennikarzy:
– „Wprowadzając nowy średni samochód ciężarowy, firma IVECO po raz kolejny podnosi poprzeczkę w bardzo konkurencyjnym segmencie, w którym Eurocargo stanowi punkt odniesienia dla rynku już od 25 lat”.
Wyniki głosowania ogłoszono na Solutrans – odbywających się co dwa lata w Lyonie (Francja) targach dla branży przewozowej i transportu miejskiego. Pierre Lahutte, Prezydent Marki IVECO, odbierający nagrodę z rąk Gianenrico Griffiniego w czasie uroczystej kolacji w Lyońskiej Izbie Handlowej, powiedział:
– „Jesteśmy bardzo dumni z tego wyrazu uznania dla nowego Eurocargo – przyjaznego ludziom i środowisku. To najnowsza generacja modelu, sprzedanego w liczbie pół miliona egzemplarzy na całym świecie, który od lat pozostaje liderem segmentu średnich pojazdów ciężarowych w Europie. W ciągu ostatnich 4 lat zdobyliśmy analogiczne tytuły we wszystkich kategoriach. To absolutny rekord. Jesteśmy jedynym producentem pojazdów ciężarowych i autobusów, który aktualnie produkuje aż 4 „samochody roku”. Dowodzi to rozmachu inwestycji naszej grupy w odnowienie oferty produktów, a także naszej pozycji lidera technologii, takich jak Hi-SCR, która jest wykorzystywana w silnikach Euro VI”.
Eurocargo jest jedynym pojazdem ciężarowym średniej wielkości, który spełnia wymagania normy Euro VI w zakresie emisji spalin dzięki zastosowaniu tylko jednego systemu kontroli emisji, czyli technologii Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych. Unikatowość tego rozwiązania polega na tym, że układ Hi-SCR nie zmienia procesu spalania, ponieważ jest on oparty na pobieraniu świeżego powietrza, a nie na recyrkulacji spalin. Silniki Iveco Tector 5 i Tector 7 zostały zoptymalizowane pod kątem typowych warunków eksploatacji w mieście, a nowa turbosprężarka zapewnia dynamikę i elastyczność przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa nawet o 8%. IVECO oferuje nowego Eurocargo także w wersji przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Taki samochód w jeszcze mniejszym stopniu oddziałuje na środowisko i jest tańszy w eksploatacji w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla.
Komentarze