Długodystansowe opony ciężarowe Goodyear Marathon LH II wzbogacają ofertę opon bieżnikowanych na gorąco, dostępnych w ramach linii Goodyear Dunlop Next Tread. Na rynku pojawia się ogumienie Marathon LHD II na oś napędową w rozmiarach 315/80R22.5, 315/70R22.5 i 295/80R22.5 oraz Marathon LHT II dla naczep w popularnym rozmiarze 385/65R22.5. Goodyear dostarcza operatorom flot kolejne rozwiązanie, które pomoże im w podnoszeniu efektywności kosztowej.
Produkcja nowych opon Next Tread Marathon LH II jest prowadzona w firmowych zakładach bieżnikowania na gorąco w całej Europie i opiera się o zastosowanie tych samych wzorów bieżnika co do produkcji nowych opon Goodyear Marathon LHD II i LHT II. Proces bieżnikowania na gorąco opon Goodyear Dunlop Next Tread jest zbliżony do procesu produkcji nowego ogumienia. Po przejściu surowej oceny technicznej, zużyta osnowa jest oczyszczana i pokrywana niezwulkanizowaną gumą. Następnie opona jest podgrzewana w formie, która odtwarza oryginalną rzeźbę bieżnika. Dzięki temu opony Next Tread Marathon LH II oferują podobne parametry jakościowe jak opony nowe, czyli wysoką efektywność paliwową i wydłużone przebiegi. To pozwala operatorom flot redukować koszt na kilometr.
Oprócz nowych opon bieżnikowanych Next Tread Marathon LHD II i Marathon LHT II dla transportu długodystansowego, niedawno do oferty wprowadzono również opony Next Tread Regional RHD II i Regional RHT II do pojazdów wykorzystywanych w transporcie regionalnym. Obie linie opon są dostępne w rozmiarach 315/80R22.5, 315/70R22.5 i 295/80R22.5 w przypadku opon na oś napędową, oraz w rozmiarze 385/65R22.5 dla naczep.
Wszystkie opony bieżnikowane linii Next Tread powstają w zakładach bieżnikowania na gorąco Goodyear Dunlop w Riom we Francji, Wittlich w Niemczech i Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Warto podkreślić, że w procesie bieżnikowania na gorąco Goodyear Dunlop stosuje te same normy jakościowe co przy produkcji nowych opon.
Komentarze